Úkol zněl jasně: prozkoumat vztahy mezi marketingem a obchodem. Znáte to, někdy to ve firmě jiskří… někdy naopak plyne hladce. Co jsou hlavní bolístky našich pracovních vztahů a jak je přetavit ve funkční spolupráci prospěšnou oběma stranám, firmě a zákazníkovi především? Návody poskytli čtyři pozvaní spíkři Honza Gregor, Jana Kupková, Tereza Plášilová a Petr Kosek.

Program večera otevřel Honza Gregor – nabídl pohled z výšky na svou kariérní cestu vedoucí od marketingu v malé agentuře až po vendor marketing v české e-commerce jedničce Alze. Svůj příběh založil na jemných nuancích marketingově obchodní agendy a pohledu měnícím se s přibývajícími zkušenostmi. Od ryzího marketéra se posunul k šéfovi oddělení, jehož klíčovým úkolem je prodávat marketing. Honzovy stručné rady zní: Jako markeťák se snažte rozumět svému řemeslu, chápat obchod, být blízko produktu a získat důležité slovo ve vedení firmy. Velký důraz rovněž kladl na data-driven přístup (čísla a čísla, data a data).
Jana Kupková navázala praktickým minikurzem spolupráce mezi oběma světy, a to především v B2B. Jejich pět tipů pro ladění vztahů mezi obchodem a marketingem (např. Získej si respekt, uvolni obchodníkům ruce, nebo Mluvte spolu, nezavírejte se do svých světů) padlo na úrodnou půdu. Její vstup byl hodnotnou připomínkou faktu, že spolupráce mnohdy nestojí na velkých konstruktech, ale na každodenních maličkostech.
Hrdinové z Papírového náměstí
Druhá část večera patřila místním podnikatelům, kteří marketing a obchod řeší zpravidla sami – nebo v malém týmu. Tereza Plášilová z L°Makronky nechala diváky nahlédnout do svého podnikání, kde se šperky a makronky prolínají s kreativním přístupem k obchodu a marketingu. Nastínila, jak přemýšlí marketér, obchodník, výrobce, účetní i uklízečka v jedné osobě a popsala, jak při tom všem lze mít stále hlavu v oblacích a nohy na zemi.
Marketingový večer uzavřel Petr Kosek z Nalehko notnou dávkou autentického marketingu. Petr začal v Česku jako první propagovat ultralight backpacking a vytvořil si tím v outdoorovém byznysu vlastní výklenek. V něm je dnes naprostou jedničkou. Přístup postavený na kvalitním produktu a dobře zacíleném edukativním obsahu mu vytváří komunitu loajálních zákazníků. Závěr tak divákům ukázal, že cesta k úspěšnému obchodu a marketingu vede i mimo mainstream a výkonnostní kampaně tlačené na sílu.
Co si organizátoři odnesli
Jednoduše řečeno: funguje to, když lidé dobře ovládají své řemeslo, vědí, co chtějí, a otevřeně spolu komunikují. Příjemným bonusem večera bylo potvrzení, že autenticita opravdu přináší výsledky.
Organizátoři z Agentury regionálního rozvoje a Libereckého kraje ocenili, že Marketing Café přitahuje nejen zkušené marketéry a kreativce, ale i lidi z byznysu nebo HR. Jejich cílem je pořádat neformální akce s inspirativním obsahem, dobrou kávou a komunitní atmosférou. Další příležitostí k setkání bude konference Marketing Masters, která se uskuteční ve středu 17. září v KC Vratislavice 101010.
Redakčně upravená tisková zpráva Libereckého kraje
Co můžete čekat? Portréty začínajících technologických a inovativních firem, úspěchy tuzemských startupů, aktuality z oblasti výzkumu a vývoje, spolupráce podniků s vědeckými institucemi, nebo informace o programech na podporu oblasti VaVaI.