Milenka jak ze sci-fi filmu. Firma testuje robotku vybavenou chatbotem

Pražská společnost Naughty Harbor zkouší spojit moderní technologie s tuzemským erotickým průmyslem. Nejdřív zájemcům nabídla realisticky vypadající silikonové panny ve spojení s virtuální realitou. Teď testuje robotku, která dokáže s člověkem konverzovat díky umělé inteligenci.

V teprve sedm let starém sci-fi filmu Blade Runner 2049 řeší hlavní hrdina svou samotu tak, že si prostě zapne holografickou partnerku. Stejně jako u jiných nápadů z vědecko-fantastického žánru, i tenhle se teď překvapivě brzy začíná překlápět do reálného života. V Česku zkouší nabídnout trhu umělé společnice pražská firma Naughty Harbor. Bere do hry tři prvky – fyzické figuríny, projekci ve virtuální realitě a nově i umělou inteligenci.

Jako základní pomůckou pro virtuální zobrazení využívá i projekt Naughty Harbor 3D brýle

Za projektem stojí podnikatel Patrik Duda, který využil dřívější zisky z realitní branže. Kolem roku 2015 rozpoznal podhodnocení nemovitostí zejména na severu Čech, když postupně nakoupil 34 bytů. Poté co ceny vzrostly, byty rozprodal až se čtyřnásobným výnosem.

Část zisku, který dosáhl asi 20 milionů korun, Duda hned znovu vložil právě do projektu Naughty Harbor. „K erotickému průmyslu jsem přistoupil jako k normálnímu serióznímu byznysu. Každý člověk má nějaké sexuální potřeby a silikonové panny jsou vhodnou alternativou například pro ty muže nebo ženy, kteří ocení hygienu a nechtějí riskovat pohlavní nemoci. Z našich rozhovorů se zákazníky také vyplývá, že pokud mají partnera, nevnímají toto jako nevěru,“ vysvětluje Patrik Duda.

Realistické panny stojí i přes 100 tisíc

Naughty Harbor rozjel podnikání ve dvou formách. Ta první je běžnější, v podstatě jde o e-shop. V něm firma nabízí realistické ženské i mužské figuríny ke koupi domů. Vyrobeny jsou buď ze silikonu, nebo z termoplastických elastomerů. Naprostá většina těchto panen je vyrobena v Číně a cena u těch levnějších začíná někde na úrovni 30 tisíc korun, ty nejdražší překračují naopak i hranici 100 tisíc.

Liší se třeba barvou vlasů a kůže nebo tím, jak detailně je vyvedena tvář a další fyzické partie. „Na skladě máme obvykle jen deset až dvacet takových panen. Naprostá většina zákazníků si je totiž objednává přímo z výroby na zakázku a nevadí jim počkat dva měsíce, než dodávka přijde. Pro zákazníky je zásadní, že si mohou pannu nakonfigurovat přesně podle svých představ,“ podotýká Duda. „Zajišťujeme také opravy, například ulomené prsty. Zajímavé je, že ty figuríny mají vysokou životnost. Někdy je lidé prodávají v bazaru třeba i po pěti letech, a pokud se o ně majitel dobře staral, pořád jsou jako nové,“ dodává.

Nejvíce silikonových panen se vyrábí v Číně, kde jim výrobci ručně malují i detailně vyvedené obočí nebo make-up.

Zážitek obohatila virtuální realita

Neobvyklá je druhá forma, kterou Naughty Harbor zájemcům umělé partnerky nabídl. Ve svém sídle v Praze na Smíchově firma zprovoznila klub, kam může zájemce přijít a pronajmout si pokoj se silikonovou společnicí a virtuální realitou. Fyzický kontakt s figurínou se tak propojí s trojrozměrným filmem, jenž návštěvník vidí v nasazených 3D brýlích.

Firma má ambice vytvořit zážitek, který se co nejvíce blíží realitě. Zkoušela tak například pokrýt pannu senzory a propojit ji s 3D grafickým modelem ženy promítaným ve virtuální realitě. Podle Dudy ale zatím praxe ukazuje, že zákazníci většinou preferují spíš prostší řešení. „Chtějí to mít co nejjednodušší. Jen si nasadit brýle a už dál neřešit složitou technologii. Z praxe také jasně vyplývá, že lidé bývají víc stimulováni filmy s reálnou herečkou než 3D animací,“ vysvětluje podnikatel.

V klubu hosty uvítá hologram

Koncept každopádně zafungoval. Zažít virtuální vášeň přichází do klubu průměrně sedm návštěvníků denně a firma chce teď prostory rozšířit a zmodernizovat. Cílem je, aby podnik působil už od prvního momentu jako futuristický klub s bezpečnou virtuální erotikou. „Tady právě instaluji zařízení, které bude promítat do prostoru hologram ženy. Ta příchozího návštěvníka uvítá,“ ukazuje uprostřed rekonstrukce provozní manažer klubu Jan Skalník.

Dalším impulzem je nástup umělé inteligence. Ta umožnila proměnit silikonovou společnici z jen pasivní milenky na partnerku, s níž může osamělý člověk vést i smysluplnou konverzaci. Firma si už pořídila první mluvící robotku se zabudovaným chatbotem, zatím ale jen pro testovací účely. „Stojí totiž víc než 300 tisíc korun. Na pronájem tedy zatím není vhodná, protože vzhledem k opotřebení by se nevyplácel,“ vysvětluje Patrik Duda. Za hodinu na pokoji s „běžnou“ umělou společnicí návštěvník platí v současnosti něco přes dva tisíce korun. Pokud by se měla do ceny promítnout amortizace drahé robotky, službu by to příliš prodražilo.

Takto vypadá poodhalený „mozek a ucho“ robotky vybavené chatbotem.

Zákazníci? Chodí ti uvědomělejší

Při experimentech s novými technologiemi se firma může opřít o celkem solidní tržby. V poslední době se dostala na obrat zhruba jeden milion korun měsíčně, přičemž pětinu z toho přináší provoz klubu a zbytek prodej zboží přes e-shop. V projektu je zapojena pětice spolupracovníků. Patrik Duda také zvažuje, že by v budoucnu mohl otevřít další pobočky v Brně nebo Ostravě.

Vstupní investice se už dávno vrátila. Po prvním nápadu před šesti lety si projekt vyžádal startovní kapitál ve výši čtyř milionů korun. Z toho jeden milion vložil sám Duda a formou dalších tří milionů vyjádřil projektu důvěru také business angel Tomáš Zelinka.

Patrik Duda zdůrazňuje, že provoz podniku se silikonovými pannami je podle něj eticky i právně naprosto v pořádku. „Naopak nikdy bych neinvestoval do erotického klubu s živými ženami. V zákoně je jasně definováno kuplířství a tyto podniky jsou jen tiše tolerovány,“ říká podnikatel.

Ve svém showroomu firma vystavuje erotické figuríny s různou barvou vlasů, očí či kůže.

Podle něj také přichází do klubu Naughty Harbor jiný typ zákazníků než do běžného nevěstince. „Označil bych je za ,uvědomělejší‘. Nechtějí riskovat nemoci, vyhovuje jim také velmi diskrétní atmosféra. Podle rozhovorů s klienty bych řekl, že k nám docházejí hlavně příslušníci vyšší střední třídy. A zároveň lidé, kteří mají doma partnerku. Kdo žije sám, ten si spíš koupí pannu rovnou domů,“ vysvětluje podnikatel. Dodává, že naprostá většina klientů jsou muži, byť k mání jsou i figuríny vyvedené v podobě mužského těla pro ženské zájemkyně nebo pro homosexuální zákazníky.

Robotky reagují na dotyk a od živých partnerů se učí

Předsudky už Češi tolik neřeší. Firmě Naughty Harbor to nedávno potvrdil výzkum provedený ve spolupráci s agenturou STEM/MARK. Podle ankety láká možnost vyzkoušet si sex s robotem nebo silikonovou pannou plných 39 procent mužů. A dvě procenta respondentů by si chtěla umělou společnici pořídit domů.

To odpovídá i trendu ve světě. Přelomem byly dva roky covidu, kdy mnoho lidí trpělo izolací a odbyt silikonových milenek začal rapidně růst. V současnosti se podle výzkumného centra Bedbible ve světě ročně prodají silikonové panny za 2,8 miliardy dolarů. To představuje už osmiprocentní podíl na celkovém globálním trhu se sexuálními pomůckami. Do konce dekády má růst prodej panen o sedm až devět procent ročně.

Takovou společnici už například vlastní skoro každý desátý dospělý Američan. Poptávka roste také v zemích, kde žije kvůli demografickému vývoji nebo zpackanému sociálnímu inženýrství výrazně víc mužů než žen. To se týká třeba dvou nejlidnatějších států, tedy Indie a Číny, v nichž ve střední generaci souhrnně chybí asi 100 milionů žen. Právě Čína je zároveň největším globálním výrobcem silikonových panen. Současným trendem je přitom širší zapojení umělé inteligence. Vedle konverzace zvládnou nové robotické partnerky také reagovat na dotyky uživatele, a dokonce se z interakce s ním postupně učit.

K erotickému průmyslu jsem přistoupil jako k jakémukoliv jinému byznysu, říká podnikatel Patrik Duda.

Nejdřív byty a erotika, teď hutě

Podnikatel Patrik Duda má pestrý obchodní záběr. Už od 19 let působil jako finanční poradce, což mu vyneslo první kapitál. Pak se zaměřil na realitní trh. Správně rozpoznal, že nemovitosti zejména v Ústeckém kraji byly v půli předešlé dekády extrémně podhodnoceny. Nakoupil postupně víc než třicítku bytů, někdy i v ceně pod 300 tisíc korun za jednu jednotku. Byty nejprve pronajímal a po zdražení v poslední době je rozprodal, což vyneslo celkový zisk asi 20 milionů korun. V současnosti dokončuje prodej poslední nemovitosti. Získané peníze obratem investoval nejen do projektu Naughty Harbor, ale také do rozjezdu společnosti Atreon. Ta se zaměřuje na online prodej hutního materiálu v Česku a na Slovensku. Duda vidí v hutnictví velký potenciál a chce rozšiřovat záběr Atreonu i na další trhy.

Tomáš Stingl

• Oblasti podnikání: Služby | Software a ICT služby

Doporučujeme