Mistrovství světa pomůže českému cestovnímu ruchu: Tuzemské hotely se zaplňují

S blížícím se začátkem mistrovství světa v ledním hokeji 2024, které proběhne od 10. do 26. května, roste počet rezervací v hromadných ubytovacích zařízeních v Česku. Jen na první víkend šampionátu si lidé zamluvili v Praze 86 procent a v Ostravě 75 procent tamních ubytovacích kapacit.

Nárůst zájmu potvrzují i další regiony, zejména ty, které jsou nedaleko obou měst. Data Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism tak potvrzují, že MS v ledním hokeji, na které se chystají fanoušci ze všech koutů světa, představuje významnou příležitost pro český cestovní ruch.

Tančící dům, Praha | Shutterstock.com, ilustracni foto

Mistrovství světa v ledním hokeji má obrovský potenciál, pokud jde o propagaci Česka v zahraničí, a to díky značnému mezinárodnímu zásahu. Dokládají to i čísla z roku 2015. Podle Českého svazu ledního hokeje se jednalo o dosud nejnavštěvovanější turnaj v historii, pokud jde o celkový počet návštěvníků. Tehdy šampionát shlédlo na stadionech 741 690 lidí.

V průměru každý zápas navštívilo 11 589 diváků. Rekordních počtů dosáhly také TV sledovanost s více než 1 miliardou diváků, návštěvnost fanzón s 1,2 milionem fanoušků a aktivita na sociálních sítích a oficiálních stránkách IIHF, které navštívilo 6,8 milionu uživatelů. Jen po něco méně úspěšné bylo i MS v ledním hokeji, které ČR pořádala v roce 2004, kdy jeden zápas navštívilo v průměru 9 859 fanoušků.

Mistrovství není jen o sportu, ekonomický přínos je zásadní

„Tato událost není jen o sportu, ale má také významný ekonomický dopad jak během samotného šampionátu, tak i po jeho ukončení. Na základě zkušeností z minulých let, kdy Česko bylo pořadatelskou zemí, se dá předpokládat, že situace bude obdobná a do Prahy či Ostravy dorazí fanoušci hokejových týmů napříč národnostmi. Vysoké zastoupení pak budou mít hlavně evropské destinace,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Hlavní lákadlo pro cizince. Památky jsou v ČR tahounem cestovního ruchu

„CzechTourism v tomto ohledu spolupracuje s Českým hokejem a prostřednictvím kanálů MS v ledním hokeji bude prezentovat Česko jako zemi, kterou se vyplatí navštívit a která má hodně co nabídnout. Taková prezentace pomůže následně zvýšit zájem o tuzemsko i počet turistů, kteří se ho rozhodnou poznat. A platí to nejen pro hlavní město a Moravskoslezský kraj, ale i ostatní regiony,“ dodává Reismüller.

Zahraniční návštěvníci obvykle přijíždějí na více dnů, protože jejich národní týmy odehrají během šampionátu několik zápasů. V návaznosti na mistrovství světa v ledním hokeji roste zájem o ubytovací kapacity a další služby spojené s cestováním, včetně stravování.

Města a podnikatelé by měli využít příležitost

Šampionát je bezesporu velkou příležitostí pro místní podnikatele, kteří mohou těžit z vysoké návštěvnosti. Čím větší mezinárodní zásah a počet návštěvníků je, tím vyšší je pravděpodobnost, že to bude mít přínos pro hotely, restaurace, kavárny a další provozovny tohoto typu.

„Věřím, že bychom se mohli přiblížit rekordní návštěvnosti z roku 2015. Zájem diváků je opravdu velký. Jak už bylo uvedeno – šampionát není jen o hokeji a o sportovní atmosféře okolo, ale také o lákadlech hostitelských měst, které určitě mají co nabídnout. Předem děkuji všem restauratérům, hoteliérům, podnikatelům v cestovním ruchu a všem ostatním, že nám pomohou se o fanoušky z celého světa postarat a zajistit jim tak nezapomenutelné zážitky,“ říká prezident Českého svazu ledního hokeje Alois Hadamczik.

Aktivní turismus: Trend dorazil i do Česka, podpoří ho kampaň

Za zmínku stojí i fakt, že ubytování a stravování se netýká pouze fanoušků, ale také samotných hráčů a dalších členů hokejových týmů, rozhodčích či zahraničních novinářů. Jednotlivé reprezentace zpravidla dorazí do dějiště mistrovství už pět až sedm dní před samotným zahájením šampionátu na přípravné kempy, přičemž hráči budou ubytováni ve čtyřhvězdičkových hotelech.

Délka jejich pobytu se pak odvíjí od toho, jak je daný tým úspěšný. Český svaz ledního hokeje odhaduje ve studii proveditelnosti, že příjem v rámci spotřeby zákazníků, včetně ubytování a stravování, se letos bude pohybovat kolem dvou miliard korun.

CzechTourism podporuje prodej vstupenek

„Podle našich dat vycházejících z obsazenosti hromadných ubytovacích zařízení momentálně činí průměrné ceny za pokoj během prvního víkendu šampionátu v Ostravě 8 377, v hlavním městě pak 11 986 korun. V počtu rezervací hrají roli i další události, které se v tomto období souběžně konají, ale MS v ledním hokeji je zcela prokazatelně tím hlavním tahounem,“ doplňuje vedoucí Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Janeček.

Agentura CzechTourism o mistrovství už v předstihu proaktivně informuje fanoušky v zahraničí. Převážně pak tam, kde má lední hokej dlouhou tradici, jako například ve Skandinávii, nebo v zemích, které s Českem sousedí, v Německu či na Slovensku.

Už v loňském roce jsme prostřednictvím našich zahraničních zastoupení podpořili prodej balíčků na MS v ledním hokeji. Aktuálně toto téma propagujeme na relevantních zahraničních trzích, pracujeme s místními influencery, kteří představují místa konání mistrovství v rámci svých reportáží apod. Společně s Českým hokejem jsme spustili komunikaci na stránkách VisitCzechia prostřednictvím speciální sekce. Návštěvníci se dozví nejen informace k šampionátu, ale i další praktické rady a zajímavosti, které se jim mohou hodit během pobytu v Česku. Mimo jiné i to, co stojí za vidění v Praze a celém Moravskoslezském kraji,“ uzavírá ředitelka Odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.

• Teritorium: Česká republika
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas

Doporučujeme