Mladší generace chovatelů v USA preferuje čerstvé krmivo

Poslední report od společnosti CoBank ukazuje, že mladší generace majitelů domácích zvířat v USA, zejména mileniálové a generace Z, stojí za významným růstem prodeje v kategorii čerstvého krmiva.

Tito zákazníci preferují mražené nebo chlazené produkty s podobným označením a claimy vztahujícími se ke zdraví jako u potravin, které kupují pro sebe. Ačkoliv suché krmivo stále tvoří většinu trhu, mladší majitelé domácích zvířat vyhledávají produkty, které jsou prezentovány jako čerstvější, zdravější nebo přírodnější.

Ilustrační fotografie

Od roku 2021 došlo k významnému nárůstu prodeje čerstvého krmiva pro psy a kočky, a to o 86 %, respektive 54 %. Očekává se, že růst v segmentu čerstvého krmiva přiláká nové hráče na trh a vytvoří příležitosti pro dodavatele nových ingrediencí. Výdaje amerických spotřebitelů za krmivo pro domácí zvířata vzrostly za poslední rok o téměř 12 %, a to díky růstu cen. Objem prodeje meziročně klesl o 2,7 %. Průměrné roční výdaje domácností na petfood vzrostly od roku 2011 o 54 %. Report uvádí, že přibližně dvě třetiny amerických domácností mají alespoň jednoho domácího mazlíčka a že výdaje na krmivo pro domácí zvířata mají stále ještě značný prostor pro růst.

Aktuálním hlavním motorem inovací v oblasti petfood je větší důraz na zdraví a wellness. Spotřebitelé, zejména mladší generace, jsou ochotni si připlatit za krmiva, která mají poskytovat specifické zdravotní výhody a funkční benefity. To zahrnuje produkty podporující kontrolu hmotnosti, zdravé stárnutí nebo např. dentální zdraví.

Tyto trendy představují pro výrobce a exportéry jak výzvy, tak příležitosti. Inovace a adaptace na preference mladších generací mohou být klíčem k úspěchu na dynamicky se vyvíjejícím americkém trhu petfood.

Autorka: Tereza Černá, zemědělská diplomatka, velvyslanectví ČR ve Washingtonu, D. C. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Oblasti podnikání: Obchod

Doporučujeme