Moravské víno zachutnalo v Koreji, stává se lákadlem pro návštěvu Česka

Nejen milovníci kvalitního vína, ale také cestování si začátkem prosince přišli na své v Soulu. Moravská vinařská tour propojila prezentaci vinařů a v novém světle představila možnosti turismu zaměřeného na poznávání řemesla a s ním spojených tradic.

Akce ukázala nejen možnosti, které se českému vínu na jihokorejském trhu nabízí, ale také potenciál, který představují korejští turisté pro různé regiony Česka.

Ilustrační fotografie

Jen do letošního října se do Jižní Koreje importovalo víno v hodnotě 374 milionů eur. Místnímu trhu prozatím dominují produkty především Francie, Itálie a USA, jejichž tržní podíl dosahuje až 70 %. Silný růst korejského trhu s alkoholem v minulých letech, ke kterému přispívaly zejména covidové uzávěry a konzumace alkoholu doma, nyní vystřídal pokles – ve srovnání s rokem 2022 se o 23 % snížil celkový objem prodeje a o 12 % hodnota prodaného vína.

ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí

Zkusit něco nového, kvalitního

Současné trendy však ukazují změnu pohledu Korejců na konzumaci vín, a to zejména těch dražších. Trh se začíná přeorientovávat spíše na kvalitu a ne už tolik na kvantitu. Zájmu korejských zákazníků v současnosti silně dominují na prvním místě šumivé (šampaňské) víno a bílé víno. Až poté následují vína červená, fortifikovaná, vinné destiláty atd.

Aby měly české produkty na korejském trhu co největší šance, měly by dbát především na následující aspekty. V poslední době je na korejských spotřebitelích vidět únava z již zažitých vín a přejí si zkusit něco nového. Dobrý marketing, který je nezbytný vždy, by se tedy měl zaměřit na prezentaci produktů jako něčeho nového a „neokoukaného“.

Místní importéři nyní hledají zejména produkty v rozumném poměru kvality a ceny. Viněta by vždy měla být ideálně v angličtině, což následně zjednodušuje přijetí produktu jak ze strany importérů, tak spotřebitelů. Korejská pravidla pro import potravin a nápojů jsou přísná, čeští producenti by se s nimi měli včas důkladně seznámit a vyhnout se tak případným problémům při proclení.

Čtrnáct českých vinařství v Soulu

Čtrnáct vinařství z Česka dorazilo na začátku prosince do Soulu prezentovat to nejlepší ze své produkce v rámci projektu ekonomické diplomacie. K více než 120 zástupcům z řad korejských importérů, restauratérů a someliérů či influencerů se přidalo na 12 turistických společností.

Ilustrační fotografie

Projekt ekonomické diplomacie organizovaný ve spolupráci s místním zastoupením agentury CzechTourism a financovaný Ministerstvem pro místní rozvoj, Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava, Národním vinařským centrem ČR – salonem vín a Krajským úřadem Jihomoravského kraje unikátním způsobem propojil prezentaci našich vinařů. Zároveň v novém světle představil možnosti turismu na jižní Moravu, který by se zaměřil právě na poznávání tohoto skvělého řemesla a s ním spojených tradic.

Korejští turisté mají další možnosti

Korejští turisté, kteří představují jednu z největších skupin, které do Česka směřují, tak budou mít motivaci zavítat i do jiných, zatím pro ně ne tolik častých regionů. Celodenní prezentaci dominoval masterclass pro odborníky pořádaný Národním vinařským centrem. Doplnily jej možnosti ochutnávek a rovněž prezentace jižní Moravy jako atraktivní turistické destinace. Akce se konala za zájmu místních médií a předcházela jí online marketingová kampaň s cílem podpořit celý projekt.

„Když vidím dnešní zájem, je jisté, že naši vinaři rozhodně mají co nabídnout. Osobně jsem přesvědčená, že první setkání s naším vínem sice Korejci zažijí v Soulu, ta další už ale budou následovat u nás na Moravě,“ sdělila zástupkyně velvyslance Jana Cimbolincová, která producenty na akci rovněž dorazila podpořit.

Další důležité informace k tomuto odvětví korejského trhu je možné získat na stránkách jednotlivých ministerstev: Ministerstvo zemědělství, potravin a rurálních záležitostí, Ministerstvo bezpečnosti potravin a léčiv, Ministerstvo obchodu, průmyslu a energetiky. V případě zájmu mohou české společnosti kontaktovat obchodní oddělení zastupitelského úřadu ČR v Soulu na e-mail commerce_seoul@mzv.cz.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Soulu (Korejská republika). Autor: Jakub Kopecký, ekonomický diplomat.

• Teritorium: Asie | Korejská republika | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme