Jedenáct českých zástupců v oblasti turistického ruchu se v rámci projektu ekonomické diplomacie představilo na sklonku letošního října svým potenciálním partnerům v Jižní Koreji. Letošní ročník již tradiční akce se zaměřil na Moravskoslezský kraj.
Desítky zástupců korejských cestovních kanceláří, influencerů a médií se tak mohly seznámit s tím nejlepším, co Moravskoslezský kraj nabízí – od kulturního až po golfové vyžití.
ExportMag.cz: Jadeit, nefrit i zlato. Jaké šperky milují Číňané?
Dle odhadů nejvýznamnějšího jihokorejského média orientovaného na turismus, TravelPress, vycestovalo z Koreje za rok 2024 na 28,6 milionu turistů, tedy více než polovina populace. Česko je již tradičně pro jihokorejské turisty atraktivní destinací a tento trend ještě dále posiluje. Místní turisté volí ČR zejména kvůli příznivému poměru cena/kvalita, historickým památkám a snadno dostupné evropské kultuře.
Dostupnost navíc zjednodušuje přímé letecké spojení mezi Soulem a Prahou každý den v týdnu během hlavní sezóny. Dle údajů agentury CzechTourism za rok 2024 navštívilo Česko 256 tisíc korejských turistů, přičemž meziroční změna jejich počtu v hromadných ubytovacích zařízeních činila +7,45 %. Průměrná délka jejich pobytu byla 2,65 dne. Hlavním důvodem návštěvy byla pro 91 % z nich rekreace.
Nejčastějšími cíli turistů jsou Praha, Jihočeský kraj a Jihomoravský kraj. Stran organizace cesty využívá 67 % korejských turistů služby cestovních kanceláří a 20 % cestuje individuálně. Pokud jde o doprovod, 36 % turistů cestuje s partnerem, 23 % v turistické skupině a 20 % s přáteli. Věková struktura korejských návštěvníků je následující: 56 % patří do věkové kategorie 30–44 let, 27 % do kategorie 45–59 let a 12 % do kategorie 15–29 let. Průměrné celkové výdaje korejského turisty na osobu a den činily 4 680 CZK.
Důraz na kulturu a osobní růst
Oproti tradičnímu pojetí „rekreace“ je u korejských turistů kladen důraz na kulturní obohacení a osobní růst, což vytváří specifické nároky na nabídku turistických zážitků. Korejci preferují cestování během letní sezóny a o svátcích, jako je Chuseok či lunární Nový rok, což vede k sezónnímu nárůstu poptávky po ubytovacích kapacitách.
Propagace Česka je však v Koreji náročná kvůli jazykovým a kulturním bariérám. Místní turisté důvěřují spíše místním zdrojům informací a namísto Googlu využívají portál Naver. Na sociálních sítích hrají klíčovou roli influenceři, a proto je pro posílení povědomí o Česku zásadní cílená spolupráce s nimi a kampaně s hlavními cestovními kancelářemi. Všechny tuto aspekty jsou klíčové pro české poskytovatele služeb v tomto odvětví a správná práce s nimi může přinést významné příležitosti.
Jedenáct českých subjektů poskytujících široké spektrum služeb i produktů dorazilo na konci října do Jižní Koreje prezentovat to nejlepší, co mohou nabídnout. Již tradiční akce proběhla v rámci projektu ekonomické diplomacie financovaného Ministerstvem pro místní rozvoj ČR a Moravskoslezským krajem a organizovaného ve spolupráci s Moravian-Silesian Tourism a místním zastoupením agentury CzechTourism. Projekt přilákal na desítky zástupců z řad korejských operátorů cestovních kanceláří a influencerů a těšil se i značnému zájmu médií.
Další důležité informace k této problematice je možné získat na webech Country report agentury CzechTourism, Ministerstvo kultury, sportu a cestovního ruchu Korejské republiky. V případě zájmu mohou české společnosti kontaktovat obchodní oddělení zastupitelského úřadu ČR v Soulu na adrese seoul.commerce@mzv.gov.cz či zastoupení agentury CzechTourism na adrese seoul@czechtourism.com.


