Mexiko je z pohledu příjezdu zahraničních turistů do České republiky druhým nejvýznamnějším trhem v Latinské Americe. Mexičtí cestovatelé patří zároveň k cestovatelům s nadprůměrnými výdaji v destinaci. Propagační kampaň podpořená projektem ekonomické diplomacie (PROPED) proto rozšířila povědomí o ČR právě v tomto segmentu a zvýšila počet prodaných zájezdů do ČR.
Realizace projektu probíhala od listopadu 2022 do ledna 2023 ve spolupráci mezi CzechTourism a místními partnery: Viajes Palacios a Petra Operadora, kteří se na financování propagační kampaně o ČR podíleli. Viajes Palacios je prestižní cestovní kancelář zaměřená na bonitní klientelu a je součástí luxusních nákupních center Palacio de Hierro. Touroperátor Petra Operadora organizuje a dále prodává zájezdy prostřednictvím regionálních cestovních kanceláří po celém Mexiku.
Níže uvedené aktivity realizované v rámci PROPED prokazatelně zvýšily počet prodaných zájezdů, měly velký dosah jak v rámci koncových klientů, tak prodejců a navíc podpořily prodej i ve střednědobém horizontu vyškolením 280 prodejců, kteří si odnesli jak aktuální informace o destinaci a regionech, ale také konkrétní nabídky zájezdů do České republiky.
Kostarika vstoupila mezi nejvyspělejší země. Nesrazil ji ani obří útok ruských hackerů
S Viajes Palacios proběhla propagační kampaň v rámci slevového víkendu „Buen Fin“ (obdoba Black Friday), kdy CK nabízela zájezdy do ČR za preferenční ceny za podpory reklamní kampaně. Ta byla realizována formou bannerů na webu viajespalacio.com (150 000 zobrazení), elpalaciodehierro.com (550 000 zobrazení) a vstupní stránce pro „Buen Fin“ (100 000 zobrazení); dále e-mailovou kampaní (dva newslettery) 61 000 klientům Viajes Palacio; kampaní na sociálních sítích Youtube, Instagramu a Facebooku (1 310 000 zobrazení). Zároveň po celou dobu kampaně běžela propagační videa na 37 obrazovkách umístěných ve všech pobočkách Viajes Palacio po celém Mexiku (60 000 shlédnutí) a byla promována i v tištěném katalogu zájezdů.
Aktivity s touroperátorem Petra Operadora byly zaměřeny na osobní propagaci vůči prodejcům zájezdů v regionech. Proběhly prezentace a školení prodejců v Mexico City, Querétaru, Leónu, San Luis Potosí, Estado de México a Cuarnavace. Zúčastnilo se jich celkem 280 regionálních prodejců. Ti byli také motivováni finanční odměnou Petra Operadora za každý prodaný zájezd do ČR.
Součástí podpory prodeje bylo také networkingové setkání s vyhlášením nejúspěšnějších prodejců. Během celé kampaně byla ČR propagována jak v tištěném katalogu (15 000 výtisků), tak na webové stránce Petra Operadora s proklikem na web visitczechrepublic.com.