Stánek „Made in Czechia“ propagoval Českou republiku jako zemi, která kombinuje design, inovativní technologie, technologické dovednosti a řemeslné tradice. Pro Česko prvního ročníku se zúčastnilo šest firem, které reprezentují různé sektory českých kreativních průmyslů. Akce byla podpořena financováním z fondu na podporu ekonomické diplomacie PROPED.
Designové akce se zúčastnilo šest českých firem, které kromě designu kladou důraz i na udržitelné metody výroby. Firma Lasvit reprezentovala tradici českého sklářství, boskovická firma LD Seating představila moderní nábytek do kanceláří i do společenských prostor. Dalšími prezentovanými produkty a technologiemi byl městský mobiliář firmy mmcité, systém transparentních střech Nebesys, dlaždice a nábytek z recyklovaného odpadu firmy Novavita a v neposlední řadě koupelnové systémy firmy Ravak. Viditelnost Česka zvedl i fakt, že jedním z hlavních sponzorů CDW byl Budweiser Budvar.
ExportMag: Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii
Veletrh Clerkenwell Design Week byl založen v roce 2009 a od té doby se zařadil mezi přední britské veletrhy designu a architektury, přičemž v roce 2020 získal prestižní britské ocenění v kategorii Best UK Tradeshow v kategorii 2000–8000 m². Veletrh se tradičně koná v květnu v londýnské čtvrti Clerkenwell. Čtvrť pro veletrh nebyla vybrána náhodně – Clerkenwell je domovem tisíců showroomů, designérů a architektů. Akce však není určena jen pro britské publikum, každý rok jej navštíví lidé z celého světa, a to jak z řad designerů a architektů, tak široké veřejnosti.
Jozef Hupian, zástupce mmcité pro britský a irský trh, uvedl: „Účast na letošním Clerkenwellu pro nás byla přínosem a dobrým způsobem, jak se prezentovat architektům a širší veřejnosti. Zároveň to pro nás byla příležitost vidět nové trendy, získat nové kontakty, ale hlavně diskutovat se zajímavými lidmi, kteří na CDW dorazili. Originální designové kousky z portfolia mmcité definitivně zaujaly.“
Konkrétně minulý rok se na veletrh přišlo podívat více než 30 000 návštěvníků, což je jen o zhruba 4000 méně než před covidovou pandemií v roce 2019. Letos měli návštěvníci možnost prohlédnout si více než 500 různých expozic, stánků a showroomů, a zároveň se zúčastnit doprovodného programu, který zahrnoval přednášky a workshopy na různá témata.
„CDW2023 byla fantastická příležitost k předvedení našich produktů. Bylo skvělé poznat tolik nových kontaktů a propagovat český design. Všechny tři dny veletrhu byly velmi nabité a zpětná vazba od architektů a interiérových designérů byla velmi pozitivní. Jako vždy u těchto typů akcí je proces vzájemného hodnocení velmi cenný a užitečný. Děkujeme velvyslanectví ČR v Londýně za veškerou pomoc a podporu před akcí a během ní. Těšíme se na příští rok,“ uvedl ředitel pobočky firmy LD Seating ve Skotsku.
Velká Británie je pro české designové produkty perspektivním trhem – patří ke světovým špičkám, pokud jde o trh tzv. kreativních průmyslů, přičemž v posledních letech rezonují odvětvím především témata spojená s ochranou životního prostředí či problematikou udržitelnosti. Odvětví navíc nejenže významně přispívá do britské ekonomiky (v roce 2021 přispěl sektor částkou 109 mld. GBP, 5,6 % z celkového HDP), ale také nabízí velké množství obchodních příležitostí pro místní i zahraniční firmy. V září 2022 sektor kreativních průmyslů vzrostl o 6,9 % ve srovnání se stejným měsícem v roce 2021.
Růst britské ekonomiky jako celku byl přitom za stejné období jen 1,2 %. Očekává se, že kreativní průmysly coby klíčová součást postpandemického ekonomického oživení Spojeného království do roku 2025 vzrostou a vygenerují pro ekonomiku až 132,1 mld. GBP. Pokud jde o samotnou oblast designu, v roce 2019 přispěla do britské ekonomiky částkou 97,4 mld. GBP, 4,9 % z celkové HPH Spojeného království. Design je v britském byznysu vysoce ceněn a odhaduje se, že firmy za něj ročně utratí 33,5 mld. GBP.