Loď má kapacitu přibližně 10 kamionů o průměrné délce 18 až 20 metrů. V závislosti na velikosti kamionu bude každý platit mezi 1145 a 1360 amerických dolarů za jednu trasu.
Doba jízdy lodi má trvat 16 hodin a má výrazně zkrátit aktuální cestu po zemi, která nyní trvá dva až pět dní. Na projektu spolupracovaly námořní divize, Incofer (Kostarický železniční institut), veřejné práce, Comex (Ministerstvo zahraničního obchodu Kostariky) a další vládní instituce.
Do projektu, speciálně do vybavení loděnic, bylo investováno přes dva miliony amerických dolarů. Trajekt má za cíl přes přístavy La Unión v Salvadoru a Puerto Caldera v Kostarice spojit nejen tyto dvě středoamerické zemi, ale i podpořit konektivitu v regionu obecně. Loď pomůže dopravit zboží napřímo bez nutnosti procházet všemi pozemními hraničními přechody.