Nová pravidla v potravinářství ve Velké Británii

V říjnu 2022 vstoupí ve Velké Británii v platnost nová pravidla upravující umisťování a propagaci potravin s vysokým obsahem tuku, soli a cukru, která se týkají mimo jiné i oblíbených značek cukrovinek a čokolády.

Podle nedávných průzkumů o nových pravidlech zatím neví 54 % nezávislých maloobchodníků. Association of Convenience Stores (Asociace obchodů se smíšeným zbožím) vypracovala příručku ke zmíněným pravidlům.

Ilustrační fotografie

Příručka obsahuje odpovědi na základní otázky jako:

  • Bude se legislativa vztahovat na váš obchod?
  • Jaké části obchodu můžete vyloučit z výpočtu relevantní plochy?
  • Jakých kategorií produktů se pravidla dotknou?
  • Jaké reklamní (prodejní) akce budou zakázány?

Podle webu foodnavigator.com by mezi společnostmi, které budou zasaženy novými pravidly, mohly být firmy vyrábějící čokoládu, cukrovinky a další produkty s vyšším obsahem cukru, jako např. Mondelez, Ferrero, Unilever, Coca-Cola nebo Nestlé.

Autoři: Paul Wilkins a Tibor Angyal, místní zástupci ČR pro agro-potravinářství. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj.

• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme