Ghana také otevřela dveře pro automobilové společnosti tak, aby mohly zahájit svou činnost v zemi. To bylo nastíněno v politice nazvané jako „Ghana Automotive Development Policy“.
Počáteční oblastí politiky rozvoje automobilového průmyslu v Ghaně je poskytnout nezbytný rámec pro vytvoření montážních a výrobních kapacit. Počáteční výroba vozidel, která má být zahájena v rámci této politiky, zahrnuje nová osobní vozidla, SUV a lehká užitková vozidla.
Vláda vyhlásila daňové prázdniny až na 10 let, které by podle navrhované politiky rozdělily výrobce automobilů zapojených do montáže na Semi Knocked-Down (SKD), kteří by měly nárok na pětileté daňové prázdniny a automobilky zapojené do kompletní montáže Knocked-Down (CKD) způsobilé pro desetileté daňové prázdniny. Byl rovněž předložen návrh zákazu dovozu vozidel starších než 10 let.
Tržní podíl evropských značek vozidel je v Ghaně velmi nízký (pod 2%). Potenciální klienti v Ghaně kvůli své cenové citlivosti raději dováží nebo kupují levné neevropské značky, zejména asijské. Existuje zde také všeobecně silný trh pro prodej a dovoz ojetých vozidel, kdy ojeté vozy tvoří 80 % podílu prodaných automobilů.
Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Akkře (Ghana). Autor: Robert Hrubý.