Nutriční složení u velkých značek piva v USA

Více než 95 % objemu piva značek velkých producentů prodaného v maloobchodních baleních obsahuje na etiketě podrobné nutriční údaje, přestože nejsou americkou potravinářskou legislativou vyžadovány.

O tomto faktu, který je údajně v zájmu informovanosti spotřebitele, před několika dny informoval americký Beer Institute.

Ke zlepšení informovanosti zákazníků se již před určitou dobou zavázaly společnosti Anheuser-Busch, MolsonCoors, Constellation Brands (např. Corona, Modelo), Heineken, Fifco (např. Genesee, Labatt) vytvořením BVDI – Brewers’ Voluntary Disclosure Initiative.

Podle jedné citované studie z roku 2020 by 75 % amerických spotřebitelů (starších 21 let) uvítalo nutriční složení na všech alkoholických nápojích. Výše uvedení výrobci se tak snaží odlišit od zbytku pivního trhu a vymezit se i proti vínu a destilátům, kde rovněž není praxí tyto informace uvádět.

Předmětná iniciativa může mít souvislost s pozvolným snižováním prodejů velkých pivních značek a přesunem zájmu spotřebitelů např. ke craftovému segmentu a dalším alkoholickým nápojům.

Autor: P. Ježek. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.




• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl