Nyní má AEON ve Vietnamu šest velkých nákupních center a do roku 2030 se plánuje rozšíření na 30. V rámci své strategie klade AEON vietnamský trh na první místo mezi zahraničními trhy.
Yoshida Akio, zástupce výkonného ředitele společnosti, na recepci s premiérem Pham Minh Chinhem sdělil, že Vietnam byl pro AEON největší investiční destinací na světě. Dosud japonský maloobchodní řetězec AEON ve Vietnamu investoval 1,2 mld. USD a nyní plánuje výstavbu dalších 20 nákupních center. Kromě otevření nákupních center se společnost chystá rozšířit dovoz vietnamského zboží pro distribuci v Japonsku.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Ve Vietnamu platí více než kde jinde pravidlo „něco za něco“. V ideálním případě to znamená získat výhody pouze pro sebe, takže vietnamský premiér, kromě zdvořilostního vyzdvižení přínosu řetězce pro společnost a rozvoj maloobchodu, navrhl, aby si AEON vybral Vietnam jako své globální obchodní centrum a pokračoval v investicích. Dále navrhl, aby AEON uvedl do globálního dodavatelského řetězce více vietnamského zboží, zejména oblečení, obuv a agrární produkty.
Vzhledem k zastřené legislativě a individuálnímu přístupu k umožňování a povolování zahraničních investic, není provoz obchodního řetězce ani výstavba dalších nákupních center ve Vietnamu pouze technickou záležitostí.
Yoshida s návrhy premiéra Chinhe souhlasil a potvrdil, že v nadcházející době vybuduje AEON ve Vietnamu asi 20 nákupních center se zaměřením na supermarkety a zábavu. Rozšíří dovoz vietnamského zboží pro distribuci do více než 20 000 nákupních center v Japonsku a zároveň nabídne Vietnamu stipendia na školení lidských zdrojů, jak navrhuje vietnamský premiér.