„Radu pro trendy“ společnosti tvoří více než 50 členů včetně nákupčích, kulinářských odborníků a manažerů rozvoje privátních značek. Každoročně sestavuje predikci na základě zkušeností a odborných znalostí v oblasti nákupu a spotřebitelských preferencí.
Skupina identifikuje trendy a novinky v ingrediencích, zájmu spotřebitelů i nákupních zvyklostech. Mezi trendy pro rok 2024 patří:
- zaměření na složením jednoduché potraviny rostlinného původu,
- využití celých plodů kakaa včetně dříve nevyužívané dužiny pro nové výrobky,
- rostoucí obliba pohanky, inovativní rostlinné alternativy mořských plodů a ryb,
- zájem o iniciativy na ochranu a úsporu vody při výrobě potravin,
- rostoucí využití pálivých paprik a chilli pro komplexní ostré chutě,
- nové gurmánské varianty instantních nudlí,
- cenově dostupné drobné delikatesy a luxusní výrobky,
- rostoucí zájem o zdraví žen a související potravinářské výrobky a
- vylepšené kofeinové výrobky kombinující příliv energie s pozitivními přínosy pro zdraví.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Whole Foods Market je americký maloobchodní prodejce potravin kladoucí důraz na organické potraviny a zdravý životní styl. První prodejna byla otevřena v roce 1980 v Austinu v Texasu a sídlo společnosti nadále zůstává v texaském hlavním městě. V srpnu 2017 společnost převzal Amazon.com, což vyvolalo rozruch jak v online, tak v kamenném maloobchodu potravin. Společnost Whole Foods Market má více než 500 obchodů především ve Spojených státech, ale také v Kanadě a Velké Británii.
Nadále rostoucí zájem o veganské potraviny a potraviny bez aditiv, udržitelnost a zdravý životní styl, stejně jako chuť spotřebitelů objevovat nové produkty, příchutě a delikatesy je příležitostí také pro české potravináře a exportéry do USA.