Výsledky mluví jasně. Více než polovina kandidátů (54 procent celosvětově a 51 procent v Česku) říká, že je negativní zkušenost z výběrového řízení do budoucna odradí od koupě produktu nebo využití služby firmy.
Důvod? Konkrétní zkušenost kandidáta při výběrovém řízení má podle autorů studie osobní charakter a tím i hlubší dopad na vnímání značky. Hledání práce totiž vnímají lidé jako velmi intimní záležitost a emocionálně se jich dotýká. „Společnosti by se měly zajímat o zákaznickou zkušenost v každém momentu interakce se zákazníkem. Spokojenost uchazeče o zaměstnání, který je zároveň potencionálním zákazníkem, je nejdelikátnějším místem kontaktu,“ komentuje Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup ČR.
Mezi nejhorší prohřešky, které se uchazečů o práci dotknou nejčastěji, patří podle průzkumu především nedostatečná transparentnost popisu pozice nebo nabízené mzdy, žádná reakce na žádost o zaměstnání, špatná zkušenost z pohovoru, chybějící zpětná vazba po absolvování pohovoru nebo opožděná odpověď na žádost o zaměstnání (po 6 až 8 týdnech).
Účinky špatné zkušenosti při náboru se pak šíří jako padající domino. Kandidát se špatnou zkušeností o ní totiž řekne ostatním, což ovlivní nejen jejich názor na danou společnost, ale také zájem o produkty či služby této firmy. Zhruba 71 procent českých kandidátů by o špatné zkušenosti řeklo ostatním a 51 procent kandidátů je přesvědčeno, že negativní zkušenost kamaráda by je odradila od koupě produktu nebo využití služby.
Správný průběh výběrového řízení přirovnávají autoři studie k bezproblémovému postupu v online nákupu. Něco takového prý zájemci o práci očekávají. Konkrétně polovina všech globálních kandidátů. Od průměru se nejvýrazněji odlišuje Malajsie, kde to očekává 68 lidí, a Česká republika, kde jen 29 procent.
Převzato z webu Euro.cz. Autor: Petr Weikert