Outsourcing zákaznické péče v Rumunsku je šancí i pro české firmy

Outsourcing služeb zákaznické péče se i v Rumunsku stal strategickým nástrojem pro společnosti, které chtějí zefektivnit své operace, snížit náklady a získat přístup ke specializovaným znalostem.

V posledních letech zaznamenalo odvětví kontaktních center a zákaznické péče v Rumunsku zrychlený vývoj poháněný digitalizací, zvyšujícími se očekáváními spotřebitelů a rostoucím tlakem na provozní efektivitu.

Ilustrační fotografie ženy v zákaznickém centru
Ilustrační fotografie

Rumunsko si v mezinárodní konkurenci stále více upevňuje pozici strategického centra podpůrných služeb, a to jak pro místní společnosti, tak pro mezinárodní organizace využívající outsourcing obchodních procesů a informačních technologií.

ExportMag.cz: Odkaz Bati žije, exportéři zavádějí jeho systém vedení firmy

S kvalitně vyškolenými a z hlediska nákladů relativně dobře dostupnými lidskými zdroji Rumunsko rok co rok přitahuje stále více investic do zákaznické podpory sloužící trhům po celé Evropě. Nárůst automatizace a integrace softwarových řešení přitom zásadně změnil způsob, jakým firmy řídí své interakce se zákazníky. Kvalita služeb operátorů zákaznické péče v Rumunsku díky dovednostem, jako jsou empatie, rychlá a personalizovaná reakce a schopnost používat automatizační aplikace, přesahuje rámec pouhých telefonních hovorů.

Hovory, chaty i sociální sítě

Svou pozici si na rumunském trhu od roku 2022 stále více upevňuje i česká společnost Daktela. Zdejším firmám nabízí modulární a škálovatelnou architekturu procesů navrženou pro kompletní správu interakcí se zákazníky. Jde zejména o telefonní hovory, e-maily, živý chat, SMS a sociální média.

Daktela má v Rumunsku více než 50 aktivních klientů z řady odvětví. S cílem dalšího posílení svého potenciálu na rumunském trhu uskutečnila tato společnost za podpory Velvyslanectví ČR v Bukurešti prezentaci a seminář pod názvem „Daktela CX Brunch 3.0“ se zaměřením na inovace založené na efektivním vyhodnocování zákaznických zkušeností zdejších klientů a partnerů. Společně s Karlem Vůjtkem, provozním ředitelem firmy Daktela, akci zahájil i zástupce velvyslance a ekonomický rada velvyslanectví Juraj Melioris.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Bukurešti (Rumunsko). Autor: Juraj Melioris, ekonomický diplomat.
• Teritorium: Evropa | Rumunsko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Služby

Doporučujeme