Pivní mise: České pivovary dobývají Británii

Ve třetím červnovém týdnu probíhá ve Velké Británii Czech Beer Week. Celý týden se tak v londýnských barech a restauracích servíruje pivo z tuzemských pivovarů, vařené tradiční českou technologií.



Vrcholem akce je Czech Beer Day (19. června), kdy se na české ambasádě před britskými firmami prezentuje dvanáct tuzemských pivovarů. Setkání organizují londýnská zahraniční kancelář CzechTrade a ambasáda za pomoci agentury CzechTourism.

Czech Beer Day je největším B2B festivalem tradičně vařeného českého piva (na dva rmuty, s otevřenými spilkami a dlouhým zráním v historických sklepech) v celé EU mimo Českou republiku.

Své produkty zde představují pivovary, pro které je kvalita vlastního produktu nejdůležitějším aspektem – od velkého Budvaru přes obnovený Jarošovský pivovar, regionální Holbu až po české specialisty na řemeslné vaření jako Matuška a Muflon, včetně pražského mikropivovárku Jihoměstský.

Světová premiéra

Na Czech Beer Day se ve světové premiéře představuje Red Flamengo, které je unikátní tím, že jako vůbec první pivo v historii obsahuje Astaxanthin – tedy antioxidant získaný z mořských řas, který byl vyvinutý ve spolupráci Jihoměstského pivovaru a společnosti Alga Life Nutrition.

Czech Beer Day přivítal rekordních 250 podnikových návštěvníků z britského pivního obchodu. Součástí jsou degustace, předem domluvená B2B setkání, ale i zábava v podobě hudby či life cooking show firmy Retigo.

Nechybějí ani tradiční české gastronomické speciality, například rybí karbanátky dodávané firmou Od Helenky. Na akci se představí i inovativní technologické firmy Your pass a Little Greta.

„Před 177 lety v českých zemích vznikl coby významná pivní inovace dnes světově populární typ piva ‚Pilsner‘. Cestou inovací jde Česká republika i dnes, například v oblasti nanotechnologií, laserů či umělé inteligence. Pivovarnictví však zůstává národním klenotem a je skvělou zprávou, že se díky Czech Beer Day, jednomu z projektů ekonomické diplomacie PROPED, na britský trh každý rok dostane široké spektrum dalších vynikajících piv s unikátním českým rodokmenem,“ říká velvyslanec České republiky ve Spojeném království Libor Sečka.

Pravé české ležáky

Významným prvkem Czech Beer Day je premiérová příležitost pro britské restaurace zavést do svého portfolia tradičně vařené české pivo.

V návaznosti na pivní misi CzechTrade pro britské distributory se podařilo postavit dodavatelský řetězec pro tradičně vařená tuzemská piva, který dostal název Real Bohemian Lagers. Klíčovým distributorem se stává britská firma Euroboozer, která bude tuto novou pivní kategorii propagovat a s vybranou řadou českých pivovarů obchodovat. Právě Euroboozer proto navrhl, aby se naše tradiční pivo točilo v Londýně celý týden.

Britská pobočka agentury CzechTrade bude ve Spojeném království v partnerství s Euroboozer nadále prosazovat česká piva s cílem učinit z „Real Bohemian Lager“ respektovanou kategorii na náročném, ale zároveň mimořádně perspektivním pivním trhu.

Pravidelné novinky e-mailem