Podle společnosti Euromonitor vzrostl za posledních 5 let prodej krmiva pro mazlíčky o 84,9 %, což pro rok 2019 representuje 3,5 bilionů kolumbijských pesos. Tento rok se tak bude obchodovat s více než 472 tunami zvířecího krmiva, což představuje růst o téměř 54 % za posledních 5 let. Podle Juana Carlose Martíneze, ředitele online portálu Ciudad de mascotas, utratí kolumbijský majitel domácího zvířete průměrně okolo 170 tisíc kolumbijských pesos (cca 1.200 Kč), z čehož přibližně 80 % investuje do krmiva.
Kromě běžných potřeb také majitelé a chovatelé poptávají pro své mazlíčky služby, a to například trenéra, kadeřnici nebo hlídače, který zvíře vyvenčí. Mimo to, stále více společností nabízí pojištění pro případ, že by se mazlíčkovi něco stalo. Například Bancolombia nabízí roční plán pro psa za 338 tisíc kolumbijských pesos (cca 2.300 Kč), či pro kočku za 233 tisíc kolumbijských pesos (cca 1.600 Kč). Na vzrůstající oblibu domácích zvířat reagují i další sektory, kdy jen v samotném hlavním městě, Bogotě, se nachází minimálně 100 obchodních domů a hotelů, které samy sebe nazývají jako „pet friendly“. V hotelech „dog friendly“ tak návštěvníci doprovázení pejskem naleznou speciální pelíšek se jménem svého mazlíčka, hygienické podložky, krmivo a hračky.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě.
Zdroj: Portafolio.co