Podporu designu už získalo přes 500 výrobků

CzechTrade pod značkou Design pro export podporuje už 12 let spolupráci nejlepších českých designerů a tuzemských firem. Získat lze mimo jiné i příspěvek pro účast na zahraničním veletrhu zaměřeném na design.

České firmy tvrdě soupeří v zahraničí s konkurencí, a právě design může být klíčem ke zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Řada firem, zejména těch menších nebo středních, je ale plně vytížená vlastním rozvojem. Většinou se jejich majitelé osobně starají o spoustu důležitých oblastí, jako jsou finance, provoz, personalistika, marketing nebo obchod. Péči o design mohou věnovat jen limitovaný objem času a finančních prostředků. 

Spojka mezi průmyslem a designéry

Agentura CzechTrade proto už více než 12 let pod značkou Design pro export nabízí českým exportérům komplexní pomoc v oblasti designu. Ta zahrnuje propojení firem s profesionálními průmyslovými a produktovými designéry s možností získat finanční příspěvek na jejich spolupráci v rámci projektu Design pro konkurenceschopnost. 

Firmy a designéři mohou také získat finanční podporu na individuální prezentaci na významných designových veletrzích v zahraniční. Další přidanou hodnotou nabízených služeb je využití know-how pracovníků CzechTrade v zahraničí, kteří působí v téměř 60 zemích světa. Tato kontinuální státní podpora průmyslového designu již pomohla iniciovat a vyvinout přes 500 nových výrobků.

Do letošního finále Ceny Czech Grand Design se probojovalo také designérské duo z Adresáře designérů CzechTrade – Herman & Coufal s jedním z projektů, který vznikl také díky podpoře CzechTrade. Do projektu Design pro konkurenceschopnost se zapojil i designér Jakub Berdych. Více v příspěvcích natočených na vernisáži.

V soutěži byly k vidění nejlepší šperky nebo móndí doplňky

Ceny Czech Grand Design jsou oborovým oceněním, které od roku 2006 udílí Akademie designu ČR. Ministerstvo průmyslu a obchodu opět převzalo záštitu nad letošním ročníkem soutěže a CzechTrade je jeho hrdým partnerem. Začátkem března byli v prostorách Galerie České spořitelny představeni designéři a firmy, kteří se probojovali do finále v kategoriích produktového designu, módy, šperku, ilustrace, grafického designu a fotografie. Vzhledem k nouzovému stavu v důsledku koronavirové pandemie a nařízení vlády je vyhlášení vítězů pojato bezkontaktně, a to formou dokumentu vysílaného Českou televizí 29. dubna od 20:20. 

Převzato z časopisu Export a podnikání, přílohy týdeníku Euro a měsíčníku Profit, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Autor článku: Zuzana Sedmerová, Manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost, agentura CzechTrade.
Rubrika časopisu na euro.cz

Doporučujeme