Čím bych mohl přitáhnout do své firmy mladé lidi? Mobil, stravenky nebo příspěvek na pojištění už na ně nějak nezabírají…?
Ladislav P., Praha?
Pro dnešní dvacátníky a třicátníky znamená zaměstnání především možnost realizace. Firma pro ně není nezpochybnitelnou dominantní autoritou, nýbrž partnerem, s nímž je třeba hledat kompromisy vedoucí k oboustranné spokojenosti. Jednou z nutných podmínek pro partnerský vztah je osobní zájem a péče o zaměstnance. Není proto žádným překvapením, že mileniálové tíhnou ke společnostem, jež kladou důraz na příjemné pracovní prostředí.
Osm hodin u pracovního stolu je dnes představa pro mnohé nemyslitelná, i kdyby byl tento stůl obdařen luxusní ergonomickou židlí a nejnovější výpočetní technikou. Mladí lidé se chtějí neustále rozvíjet a vyžadují prostředí, které bude přát jak soustředěné individuální práci, tak společenským kontaktům, vzájemné komunikaci a relaxaci. Zároveň by mělo působit svěže a „cool“.
Bohužel se řada firem domnívá, že cestou k moderní kanceláři jsou výrazné barvy a výstřední dekorace. To je však jen jedna složka komplexního řešení. Klíčem k úspěchu je zejména pochopení fungování firmy a jejích vnitřních procesů. Jen tak je možné vytvořit skutečně funkční pracoviště podporující kreativitu a výkonnost zaměstnanců. A to je nelehký úkol i pro odborníky.
Příslušníci generace Y si uvědomují, že v práci tráví většinu svého času. Směřují k tomu, aby je tento čas i obohacoval, a teď není řeč jen o výši výplaty. Pracovní prostředí proto musí být pestré a probouzet v zaměstnancích pocit, že během vykonávání pracovních povinností stále žijí svůj život. Kromě ergonomického vybavení, denního světla a oddělení rušných a klidových zón to obnáší i možnost odreagování a vytržení ze stereotypu. Tuto potřebu může saturovat kavárna, tělocvična, venkovní terasa nebo třeba společenská místnost se stolním fotbálkem.
Přestože pracovní trh právě teď mladými a schopnými lidmi nepřetéká, z pochopení jejich potřeb a priorit může firma učinit významnou konkurenční výhodu. Přiblížení pracovního prostředí pestrosti skutečného života je rozhodně krok správným směrem.
Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Zdeněk Brisuda, ředitel české pobočky Wiesner-Hager.