Některá nařízení zákona o EET si jinak vykládají provozovatelé podniků a jinak kontrolní orgány. Oznámení o EET vylepila většina hostinských. Musí být stejný text umístěn i na jejich webových stránkách? Petr Z., Praha
Podobu a aplikaci „EET cedulek“ konkrétně upravuje § 25 zákona o evidenci tržeb, tedy ten, který zároveň definuje přesné znění textu. Metodika k výkladu zákona pak paragraf upřesňuje. Informační povinnost podle ní dopadá také na poplatníka, který nabízí zboží nebo služby na internetových stránkách.
Z užité formulace tedy vyplývá, že se podmínka neomezuje pouze na weby, kde dochází k prodeji. Poplatník splní uvedenou povinnost umístěním textu na libovolném místě dostatečně viditelném pro každého návštěvníka internetových stránek.
Vzhledem k tomu, že velká řada klientů o nařízení neví, je dobré jim tuto skutečnost připomenout. Podle našich informací je některými kontrolory umístění textu na webu skutečně vyžadováno, jakkoli je to v případě běžných webových prezentací hospod, restaurací a kaváren nelogické.
Doporučujeme text umístit do patičky homepage, přijatelná by podle našich informací měla být i varianta zkrácené informace s následným proklikem na plné znění textu.
Ministerstvo financí bychom ale rádi požádali, aby sjednotilo kontrolní pokyny pro Finanční správu a Celní správu a chybějící text nebyl penalizován v případě, kdy chybí na stránkách, které mají pouze prezentační charakter, a nerealizuje se přes ně žádná z forem prodeje. Ještě připomínám, že za nedodržení tohoto nařízení hrozí podnikatelům podle zákona pokuta až do 50 000 korun.
Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Petr Filipec, provozní ředitel Storyous.