Portál občana nabídne více služeb, spouští novou kampaň

Portál občana je vstupní branou k online službám státu a loni prošel kompletním redesignem. Nabízí již více než 600 služeb, další budou přibývat. Vláda aktuálně spouští kampaň na jeho podporu.

Lidé mohou využívat online prostředí místo běhání po úřadech. Nová kampaň by měla být zaměřena především na ty, kteří zatím nemají s Portálem občana zkušenosti.

Ilustrační fotografie

Kabinet místopředsedy vlády pro digitalizaci společně s Digitální a informační agenturou chtějí přiblížit lidem stále větší počet služeb, které lze přes Portál občana vyřídit. Služby představí krátká animovaná videa od agentury Kovofilm.

Portál občana nabízí například přístup k výpisu bodového hodnocení řidiče, výpis z Rejstříku trestů, výpis z živnostenského rejstříku, informace z katastru nemovitostí, nebo přístup do elektronicky zaznamenané zdravotnické dokumentace.

Během letošního roku se do Portálu přidá například i systém DROZD, který lidem umožní rychlou reakci na případné krizové situace v zahraničí a v polovině dubna dostane portál novou aplikaci. Později v průběhu roku přibyde Registr zastupování, který umožní vystavování plných mocí online.

Před koncem loňského roku prošel Portál občana úpravou směrem ke snadnějšímu ovládání a uživatelské přívětivosti. Již během uplynulého roku se zájem občanů zvyšoval, počet registrovaných uživatelů se v porovnání s koncem roku 2022 zdvojnásobil. Aktuálně atakuje hranici milionu a dvou set tisíc uživatelů.

Za první měsíc si eDoklady stáhlo téměř 300 tisíc občanů, rychle přibývají i noví ověřovatelé

„Protože nabízených služeb je opravdu hodně, podle získaných dat jsme společně s Digitální a informační agenturou vybrali čtyři pro lidi nejzajímavější služby a personifikovali je postavičkami řidiče Franty, zaměstnankyně Jarmily, turisty Tomáše a podnikatelky Věry a s nimi jsme vytvořili jednoduché krátké příběhy,” popisuje vedoucí komunikace vládního projektu Digitální Česko Martin Charvát.

„Kampaň je záměrně jednoduchá a produktově zaměřená, aby služby Portálu přiblížila i lidem, kteří s ním zatím nemají moc zkušeností,“ doplňuje šéfka komunikace Digitální a informační agentury Anna-Marie Lichtenbergová.

„Po zlepšení v téhle oblasti byla už delší dobu velká poptávka, web totiž používá více než milion lidí. Nový Portál občana je uživatelsky přívětivější a přehlednější. Celý redesign jsme postavili právě na zpětné vazbě od uživatelů a mám radost, že služby teď lidem přiblíží i nová informační videa,“ sděluje místopředseda vlády pro digitalizaci Ivan Bartoš.

Portál občana je koncipován jako dlouhodobý projekt a jeho rozvoj pokračuje neustále. S postupem v elektronizaci a digitalizaci veřejné správy budou i nadále přibývat další služby.

Redakčně upravená tisková zpráva DIA

• Teritorium: Česká republika

Doporučujeme