Podle údajů společnosti Dephna, se očekává pokračující meziroční nárůst podílu zhruba o 8,4 %. Britští spotřebitelé zároveň mají vysoká očekávání, pokud jde o požadavky na doručování potravin a jejich kvalitu.
Nedávný průzkum společnosti CCS McLays odhalil, že britští zákazníci kladou největší důraz na hygienu a zabezpečení takto dodávaných potravin proti poškození.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
Celkem 86 % respondentů se domnívá, že je odpovědností prodejce potravin zajistit, aby potraviny byly doručeny bez poškození a téměř polovina (49 %) požaduje, aby byl obal zabezpečen proti porušení. Dohromady 44 % Britů také uvedlo, že po jediné negativní zkušenosti by si zboží od stejného dodavatele znovu neobjednali. Toto číslo se ještě zvyšuje u starších zákazníků. Pouze 14 % osob ve věku 25–54 let a 6 % osob starších 55 let by po negativní zkušenosti zvažovalo, zda dát dodavateli druhou šanci.
Nedávný průzkum společnosti YouGov provedený mezi 2000 dospělými obyvateli Velké Británie ukázal také na vysokou míru obav ohledně kvality doručovaných potravin. Významných 55 % respondentů se obává nedodržení hygienických norem. Mezi mladšími spotřebiteli ve věku 18 až 24 let uvádí téměř čtvrtina (24 %) obavy z poškození potravin v průběhu doručování.
Hlavní výtky britských spotřebitelů k doručovaným potravinám:
- Teplota potravin: 53 % respondentů tvrdí, že potraviny neměly správnou teplotu.
- Chybějící položky v objednávce: 50 % respondentů uvádí, že nedostali celou svou objednávku.
- Špatné položky v objednávce: 40 % respondentů uvádí, že obdrželi nesprávné položky.
- Špatný stav potravin: 22 % respondentů bylo zklamáno špatnou kvalitou potravin.
- Poškozené obaly: 21 % respondentů uvedlo, že nebylo spokojeno se zabalením potravin.
Z výše uvedeného vyplývá, na co se musejí prodejci potravin nabízející zásilkové doručování zaměřit, aby získali důvěru (nejen) britských zákazníků.