Povinná hotelová karanténa skončila a Hongkonžané plánují příští dovolenou

V roce 2019 před pandemií utratili Hongkonžané 26,9 miliard USD za cestování po světě. Uvolnění příjezdových podmínek do Hongkongu na přelomu září a října opětovně nastartovalo cestovatelský apetit místních obyvatel.

Úplné ukončení povinnosti absolvovat hotelovou karanténu při příjezdu do Hongkongu způsobilo hotovou lavinu v nákupu letenek do zahraničí.

Ilustrační fotografie

Z hlediska preferencí převládá zájem o individuální turismus, podle výsledků ankety pořadatelů veletrhu ITE se pouze necelých 20 % cestovatelů chystá do zahraničí v rámci tradičních velkých skupinových zájezdů. Mnohem větší zájem je však o cestování v menších skupinách s programem šitým na míru. Dle vyjádření hlavních leteckých společností v teritoriu však teprve nyní začíná stoupat zájem o organizované zájezdy do zahraničí a postcovidové trendy tak bude možné analyzovat až s větším odstupem.

Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?

Ochota více utrácet

Současně lze konstatovat zvýšenou ochotu Hongkonžanů k navýšení výdajů za prázdniny strávené v zahraničí. Nadpoloviční většina dotazovaných se vyjádřila ve smyslu, že kvůli přísným covidovým opatřením nebyli schopni cestovat a nastřádané prostředky si proto v nadcházejících měsících chtějí naplno užít.

Jaké z tohoto vývoje plynou příležitosti pro Českou republiku jako turistickou destinaci a tedy i pro firmy činné v pohostinství a turismu? Prováděné ankety ukazují, že právě nyní je správný moment představit místním obyvatelům Českou republiku jako zajímavou destinaci. Většina těch, kteří se cestovat chystají, právě nyní střádají konkrétní plány a sestavují itineráře budoucích cest. Hongkonžané jsou movitou klientelou, zajímají se o památky, kulturu, ale i přírodní krásy navštěvované země. Obyvatelé Hongkongu mluví anglicky a pro návštěvu ČR nepotřebují turistické vízum.

Ilustrační fotografie

Prezentace Česka

Koncem listopadu 2023 prezentoval zástupce agentury CzechTourism Lukáš Pokorný Českou republiku jako vhodnou destinaci pro cestování. Semináře se zúčastnilo přes 20 místních cestovek, které se zaměřují na evropské země, v řadě případů včetně České republiky.

Již v prvních měsících roku 2023 bude možné prezentovat možnosti vyžití v ČR, a to během B2B matchmakingu organizovaného v únoru 2023. Jako velmi perspektivní se přitom jeví prezentace zaměřené na aktivní turismus – například organizované golfové cesty, lety ultralehkých letadel, wellness pobyty spojené s výlety do přírody, ale i degustace vína. Nabídky dovolených za nákupy či klasické návštěvy památek UNESCO se samozřejmě také setkávají u místní klientely s úspěchem.

Pokud jde o relevantní akce, ITE je hlavním hongkongským veletrhem zaměřeným na turismus, který kombinuje B2B a B2C setkávání. V prvních dnech je veletrh otevřen pouze obchodním kontaktům a posléze teprve širší veřejnosti. V roce 2023 se veletrh bude konat v období mezi 15. a 18. červnem. Pro edici 2023 je naplánována oficiální účast ČR se stánkem konzulátu a agentury CzechTourism.

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Hongkongu (Čína). Autorka: Anna Dupalová, ekonomická diplomatka.

• Teritorium: Asie | Hongkong | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas

Doporučujeme