Praha pak přitahuje návštěvníky jako romantická „instagramová“ destinace. Mezi Korejci dominuje individuální cestování, které tvoří 64,4 % všech příjezdů, zatímco podíl tradičních skupinových zájezdů, které dříve převládaly, výrazně klesá.
Říjnová mise třinácti zástupců českého odvětví cestovního ruchu do Jižní Koreje ukázala, že korejský incomingový turismus má potenciál k dalšímu nárůstu. To přináší další příležitosti našim firmám. Mise se uskutečnila v rámci projektu ekonomické diplomacie PROPED, její účastníci se představili svým potenciálním partnerům. Na 100 zástupců korejských cestovních kanceláří, influencerů a médií se tak mohlo seznámit s tím nejlepším, co Česko nabízí, a to od hotelnictví až po gastronomii a umění.
ExportMag.cz: Výrobce Harmonik z Loun boduje v Číně. Zahrál si i prezident
Dostupnost Česka pro korejské turisty zjednodušuje přímé letecké spojení mezi Soulem a Prahou. Typický korejský návštěvník patří do věkové skupiny 30–44 let, která tvoří 59,6 % všech příjezdů, následuje skupina 45–59 let s podílem 26,9 %, zatímco 10,6 % turistů je ve věku 15–29 let. Hlavními motivačními faktory jsou kulturní zážitky, únik ze stresu a potřeba poznat nové prostředí. Až 94 % Korejců přijíždí do Česka za rekreací, 18 % navštěvuje památky a 15 % si užívá gastronomii.
Oproti tradičnímu pojetí „rekreace“ je u korejských turistů kladen důraz na kulturní obohacení a osobní růst, což vytváří specifické nároky na nabídku turistických zážitků. Korejci preferují cestování během letní sezóny a o svátcích, jako je Chuseok či lunární Nový rok, což vede k sezónnímu nárůstu poptávky po ubytovacích kapacitách. Výrazným trendem jsou zájezdy matek s dcerami za nákupy, lifestylovými zážitky a kulturou do Prahy, zatímco otcové se syny častěji volí sportovně orientované destinace mimo Česko. Korejští turisté u nás v roce 2023 denně utráceli průměrně 4 965 Kč na osobu.
Náročná propagace Česka
Propagace Česka je však v Koreji náročná kvůli jazykovým a kulturním bariérám. Místní turisté důvěřují spíše místním zdrojům informací a namísto Googlu využívají portál Naver. Na sociálních sítích hrají klíčovou roli influenceři, a proto je pro posílení povědomí o Česku zásadní cílená spolupráce s nimi a kampaně s hlavními cestovními kancelářemi. Všechny tyto aspekty jsou klíčové pro české poskytovatele služeb v tomto odvětví a správná práce s nimi může přinést významné příležitosti.
Česká mise v Soulu
Třináct českých partnerů poskytujících široké spektrum služeb i produktů dorazilo na konci října do Soulu prezentovat to nejlepší, co mohou nabídnout. Akce proběhla v rámci projektu ekonomické diplomacie financovaného Ministerstvem místního rozvoje ČR a Prague City Tourism a organizovaného ve spolupráci s místním zastoupením agentury CzechTourism.
Projekt přilákal na 100 zástupců z řad korejských operátorů cestovních kanceláří a influencerů a těšil se i značnému zájmu médií. Jeho zastřešujícím tématem byla podpora cestování do Prahy a rovněž regionů poblíž hlavního města s cílem propagovat nejen pobyt samotný, ale také široké spektrum zážitkových aktivit od gastronomie po návštěvy kulturních akcí.
České firmy dorazil rovněž podpořit náměstek ministra pro místní rozvoj Jan Fluxa. „Jihokorejští turisté Česko dobře znají a jsou u nás velmi vítaní. Mimořádný zájem místních poskytovatelů v této oblasti o naši akci mě proto velmi těší. Jsem si jistý, že ta se pozitivně promítne nejen do dalšího růstu počtu návštěvníků u nás, ale také do jejich zájmu o zážitkovou turistiku, kde mají naše regiony rozhodně co nabídnout,“ dodal.
Další důležité informace k této problematice je možné získat na odkazech: Country report agentury CzechTourism, Ministerstvo kultury, sportu a cestovního ruchu Korejské republiky. V případě zájmu mohou české společnosti kontaktovat obchodní oddělení zastupitelského úřadu ČR v Soulu na adrese seoul.commerce@mzv.gov.cz či zastoupení agentury CzechTourism na adrese seoul@czechtourism.com.