Na spojení tradice, brandu a kvality vsadila i česká značka Preciosa navazující na staletou tradici sklářství v severních Čechách. V mongolském hlavním městě Ulánbátar má svá zastoupení.
Díky exkluzivní distributorce Solongo Soko se originální český křišťál a šperky z „Crystal Valley“ dostávají k mongolským zákazníkům prostřednictvím specializovaných obchodů, z nichž hlavní se nachází v nákupních centrech Golden Buddha a Zaisan Central v Ulánbátaru.
ExportMag: Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii
V jejích prodejnách zákazník na první pohled rozpozná rukopis českých sklářů. V nabídce jsou především šperky – náušnice, prsteny, přívěsky, náhrdelníky a celé sety. Zajímavostí jsou dámské hodinky s krystalovými detaily, které spojují funkčnost s elegantním českým designem.
Významnou část sortimentu tvoří také dekorativní křišťál – figurky zvířat, vázy, mísy, svícny, hodinové a stolní dekorace či dárkové soupravy sklenic. Tyto výrobky navazují na proslulou tradici českého olovnatého křišťálu a zároveň reagují na současnou poptávku po originálních dárkových předmětech pro domácnosti, hotely a reprezentativní interiéry.
Rostoucí mongolský trh nabízí pro podobný sortiment zajímavý potenciál. Vedle místních zákazníků nacházejí výrobky Preciosa své kupce i mezi turisty, kteří v Ulánbátaru hledají evropské značky s příběhem a chtějí si z Mongolska odvézt hodnotný, ale přesto snadno přepravitelný suvenýr.
„Český křišťál má v sobě světlo, které Mongolové dobře cítí – připomíná jim čistý mráz, jasné nebe a hvězdy na stepní obloze. Pro mě je Preciosa symbolem poctivé práce a krásy, která vydrží roky,“ říká Solongo Soto, distributorka značky Preciosa, která se tak stala vizitkou českého sklářství a konkrétním příkladem úspěšné přítomnosti českých firem na mongolském trhu.
