Privátní značky si v Kanadě drží svoji popularitu

Produkty privátních značek byly v posledních několika letech v Kanadě velmi úspěšné. Podle americko-kanadské banky CoBank, která se specializuje na zemědělský a potravinářský sektor, se segment nachází na vrcholu popularity.

Trend by měl i do budoucna pokračovat. K tomuto vývoji pomohla ekonomická situace ztížená vysokou inflací a úrokovými sazbami, a také změna ve vnímání spotřebitelů. Privátní značky se tak nejenom vyznačují nižší cenou než jejich konkurence a srovnatelnou kvalitou, ale také zajímavým marketingem.

Ilustrační fotografie

To potvrzují i kroky největších kanadských obchodních řetězců, které vynakládají stále vyšší finanční prostředky na propagaci svých privátních značek. Zavádějí nové produkty, obměňují loga, vylepšují obalové materiály nebo jim také přidělují větší prostor v regálech svých obchodů.

ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg

Největší popularitu si drží privátní značky obchodních řetězců jako je Metro (produkty Irresistible a Selection), Loblaw’s (produkty No Name a President’s Choice) nebo Sobeys’ (Compliments a Panache). Právě řetězec Metro již veřejně přiznal, že úspěch vlastních privátních značek má nyní největší prioritu. Připravuje kompletní rebranding celé sady tak, aby zůstal pro zákazníky viditelný.

Největší kanadský obchodní řetězec Loblaw’s plánuje ještě více investovat do sítě diskontních prodejen, ve kterých primární roli hrají právě jeho privátní značky. Tento vývoj na trhu s privátními značkami tak může představovat příležitost i pro české producenty, kteří by uměli nabídnout cenově výhodné produkty pro kanadské partnery.

Autor: Filip Lameš, zemědělský diplomat, velvyslanectví ČR v Ottawě.
Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj: CTV News

• Teritorium: Amerika | Kanada | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Potravinářský průmysl

Doporučujeme