Trend by měl i do budoucna pokračovat. K tomuto vývoji pomohla ekonomická situace ztížená vysokou inflací a úrokovými sazbami, a také změna ve vnímání spotřebitelů. Privátní značky se tak nejenom vyznačují nižší cenou než jejich konkurence a srovnatelnou kvalitou, ale také zajímavým marketingem.
To potvrzují i kroky největších kanadských obchodních řetězců, které vynakládají stále vyšší finanční prostředky na propagaci svých privátních značek. Zavádějí nové produkty, obměňují loga, vylepšují obalové materiály nebo jim také přidělují větší prostor v regálech svých obchodů.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
Největší popularitu si drží privátní značky obchodních řetězců jako je Metro (produkty Irresistible a Selection), Loblaw’s (produkty No Name a President’s Choice) nebo Sobeys’ (Compliments a Panache). Právě řetězec Metro již veřejně přiznal, že úspěch vlastních privátních značek má nyní největší prioritu. Připravuje kompletní rebranding celé sady tak, aby zůstal pro zákazníky viditelný.
Největší kanadský obchodní řetězec Loblaw’s plánuje ještě více investovat do sítě diskontních prodejen, ve kterých primární roli hrají právě jeho privátní značky. Tento vývoj na trhu s privátními značkami tak může představovat příležitost i pro české producenty, kteří by uměli nabídnout cenově výhodné produkty pro kanadské partnery.