Hlavním cílem programu je jednotný systém, který umožňuje zviditelnit důvěryhodné a nezávislé značky, založené na objektivním ověřování kvality výrobků nebo služeb třetí stranou.
Řada firem a výrobků již tuto značku získala, ale existuje mnohem více dalších, které ji rovněž mohou získat. Když se budou výrobci do programu ministerstva průmyslu a obchodu hlásit se svými produkty a spotřebitelé je budou kupovat, pomůže to zvyšování podílu kvalitnějšího zboží na trhu a růstu spotřeby zboží vyrobeného v ČR.
Více o inovační strategii České republiky 2019-2030
Výrobci by se neměli bát do programu Česká kvalita přihlásit a získat tak možnost označovat své výrobky a služby. Týká se to i výrobků a služeb proexportního charakteru, a to zejména výrobků inovativních s originálním řešením, které obstojí v mezinárodní konkurenci a na světových trzích.
Aktivity Ministerstva průmyslu a obchodu a proexportní agentury CzechTrade v oblasti podpory exportu napomáhají internacionalizaci českých firem a usnadňují jejich vývozní expanzi. Made in Czech Republic není jen označení původu zboží, ale musí znamenat též nejvyšší kvalitu.
Značka Česká kvalita je klíčová pro podporu českého průmyslu. Ministerstvo průmyslu a obchodu proto připravuje informační kampaň s cílem vysvětlit, jaký význam má denní rozhodování každého z nás na ovlivňování české ekonomiky. Kupovat české zboží s ověřeným symbolem kvality za rozumnou cenu přináší prospěch jak výrobcům, tak spotřebitelům. Ve druhé polovině listopadu budou v České televizi odvysílány inspirativní příběhy firem a živnostníků v pořadu Toulky po budoucnosti Česka, na CNN Prima News se připravuje projekt Česko a kvalita.
Co je české, je hezké tehdy, je-li kvalitní. Jistota této kvality je potvrzena označením výrobku logem Česká kvalita. Čeští podnikatelé a živnostníci v době pandemie ukázali, že jsou schopni pružně reagovat na změněné podmínky a přicházet s inovativními řešeními, která znamenají i zvyšování kvality a zaslouží si v tomto nelehkém období potřebnou podporu.
Autor: Robin Čumpelík, ředitel odboru komunikace a marketingu MPO