Projekt Kaleido nabízí seniorům unikátní zážitky prostřednictvím virtuální reality

Senioři jsou jednou z nejvíce ohrožených skupin nejen v koronavirové době. Mnohdy zůstávají sami ve svých skromných bytech, jsou sociálně izolováni nebo sklonek života tráví v zdravotních a sociálních zařízeních. Velkým problémem pro jejich duševní i fyzické zdraví je nedostatečný kontakt s venkovním světem.

Marek Háša proto se svým startupem Flying Kale rozjíždí projekt Kaleido, který babičky a dědečky v domovech vezme skrze virtuální realitu na výlety po Česku i na různá místa po celé Evropě. Díky kampani na Hithitu chce Kaleido zdarma doručit domovům po Česku brýle pro virtuální realitu a speciální obsah pro individuální aktivizaci. Tisíce seniorů se tak dočkají neobyčejně sugestivních zážitků, které je hravou formou rozveselí a rozhýbou.

Autor projektu Marek, toho času sám žijící v Amsterdamu, práci na projektu dokresluje: „ Naše prvotní myšlenka byla maximálně pomoci seniorům v různých zařízeních, kde by se díky virtuální realitě dostali do úplně jiného světa. Do míst, kam už se kvůli špatnému zdraví znovu vypravit nemohou nebo ani dosud neměli šanci se tam podívat. Mohli by plout po kanálu v letním Amsterdamu, projít se po horách na Šumavě nebo si vychutnat rušnou atmosféru Londýna.“

Tým Flying Kale má za sebou první testování celého konceptu v Domově pro seniory Chodov, a to se skvělou odezvou. Vývoj nástroje Kaleido a jeho uvedení na trh ale výrazně zkomplikovala pandemie, která domovům sebrala všechny prostředky na doplňkové služby a nasměrovala veškerou jejich energii k zajištění bezpečnosti a základní péče.

„Proto jsme spustili crowdfundingovou kampaň na HitHitu, kde nám můžou přispět sami lidé libovolnou částkou. Na oplátku si můžou vybrat z široké nabídky ručně dělaných výrobků od samotných seniorů, třeba svíčku nebo háčkovaný podsedák, mohou s námi vytvořit vlastní výlet a podobně! Když se nám podaří vybrat cílovou částku, budeme schopni domovům doručit VR headsety a výlety pro seniory na míru úplně zdarma, čímž jim krásně zpestříme a zpříjemníme tohle extrémně náročné období,“ doplňuje Marek.

Kampaň na Hithitu běží do 18. června 2020 a Marek i jeho tým pevně věří, že se pak podaří projektu Kaleido během léta vdechnout život. Výhledově by chtěli Kaleido dále rozvíjet a přinést ho i na zahraniční trhy.

Spojení sil s Hack the Crisis

Právě projekty, které aktivně řeší problémy spojené s korona krizí, podporuje i virtuální hackathon Hack The Crisis agentury CzechInvest. Markův projekt Kaleido získal jako angel mentora Annu Hight, projektovou manažerku CzechInvestu, která mu pomáhá najít správné mentory a experty. Ta jedním dechem dodává: „Projekt Kaleido byl jeden z prvních projektů, které se do hackathonu přihlásily. Získal tak přístup ke skvělým mentorům, kteří projekt posouvají dál. Jelikož jde o sociální projekt, první volba byla samozřejmě konzultace s Petrem Vítkem z ImpactHubu, který se zaměřil zejména na strategii vstupu na trh. V současné chvíli je vzhledem k probíhající kampani na Hithitu klíčová PR kampaň a podpora, se kterou Kaleidu pomáhá Jitka Pajurková, specialistka externí komunikace O2.“

Hackathon má své vlastní motto #BojujemeSpolečně a tato dvě slova mluví za vše. Starší lidé jsou velmi zranitelní, osamělí a všechny projekty, které jim pomáhají, získávají velké díky.




• Témata: Inovace a startupy
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas
• Teritorium: Česká republika