Tento krok by byl zaměřen na „snížení“ průměrných emisí CO2 pro značku Dacia, protože nízkonákladová omezení brání použití drahých technologií v benzínových motorech instalovaných na Dusteru a v dalších modelech, které rumunský výrobce v současné době prodává.
Německý automobilový časopis odhalil, že elektrický model by nabídl dojezd 250 kilometrů dle WLTP a stál by kolem 15 tis. €, včetně baterie (myšleno bez dalších ekologických podpor/bonusů).
Rozhodnutí Renaultu prodávat elektrický vůz v Evropě pod značkou Dacia není založeno na rozpočtové hodnotě vozidel a image této značky, ale pouze na cílech EU v oblasti CO2.Olivier Murguet, vedoucí prodeje Renault Group, sdělil Automobilwoche, že limity CO2 stanovené EU jsou velmi „náročné“. Pro automobily Dacia, které mají vysoké emise CO2 a nízké ceny, které brání použití drahých technologií, jsou jediným řešením účinnější motory.
Zdroj: www.romania-insider.com
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Bukurešti