Data, se kterými report pracuje, vychází pouze ze statistik prodejů přes JD.com, díky široké základně uživatelů však dobře vykreslují celočínské trendy.
Z reportu vyplývá, že hlavní tažnou silou spotřeby importovaných produktů jsou nadále města vyšších úrovní, přičemž města první a druhé úrovně stály v první půli letošního roku za 55 % hodnoty všech prodejů importovaných produktů.
Klasifikace čínských měst na úrovně (tiers) není oficiálně ukotvena a různé zdroje mohou operovat s rozdílným členěním. Města vyšších úrovní disponují rozvinutějším trhem, vyšší úrovní spotřeby, ale i kultury a politického významu.
Neoficiální seznam sestavený Yicai Global mezi města první úrovně tradičně řadil Peking, Šanghaj, Kanton a Shenzhen. V roce 2017 pak na tuto úroveň pozvedl dalších patnáct měst, jedná se například o města Chengdu, Chongqing, Hangzhou, Tianjin, Xi’an a Ningbo. Rychle se však rozvíjí trh s importovanými produkty i v rurálních okresech Číny. V roce 2021 zde jejich prodeje oproti roku 2019 stouply o 174 %.
České technologie triumfovaly na Světové výstavě Expo v Dubaji
Čínští spotřebitelé kladou na poptávané produkty vyšší a specifičtější nároky. Mají zájem o rozmanitější škálu produktů a přiklání se k prémiovému zboží. Během letošního nákupního festivalu „618“, který je druhým největším v Číně a který značí výročí založení JD.com dne 18. 6. 1998, zaznamenaly přeshraniční předobjednávky potravin a alkoholu na JD meziroční růst o 100 %. Produkty péče o zdraví zaznamenaly růst dokonce o 140 %.
Na JD International, kde se nacházejí národní pavilony mnohých států včetně České republiky, došlo během tohoto nákupního festivalu u více než 400 značek k nárůstu prodejů o více než 100 %.
Nejsilnější skupinu spotřebitelů představují mladí lidé ve věkovém rozmezí 26–35 let, kteří jsou zodpovědní za téměř 50 % hodnoty všech nákupů importovaných produktů. Významně však roste podíl věkové skupiny 46–55 let, ze srovnání jejich nákupů importovaných produktů v roce 2021 oproti roku 2019 lze vyčíst nárůst celkové hodnoty o 283 %. Zatímco generace Z jeví zájem například o importované šperky a elektroniku, starší generace preferuje nákup importovaných potravin, nápojů, alkoholu a oděvů.