Roadshow připomněla Jihokorejcům Česko před spuštěním přímé letecké linky ze Soulu do Prahy

Roadshow Discover Czechia ve čtyřech jihokorejských městech připravila agentura CzechTourism. Také začala kampaň Bohemian Rhapsody. Cílem je podpořit české podnikatele a pomoci s návratem turistů z východní Asie.

Přímé letecké spojení Praha – Soul spouští Korean Air přitom už příští týden. Inaugurační let z Letiště Praha se uskuteční v pondělí 27. března. Roadshow byla načasována na období těsně před obnovením přímého leteckého spojení, aby pomohla zvýšit zájem obyvatel Jižní Koreje o cestu do Česka a o tradiční české výrobky.

První přímý let mezi Soulem a Prahou proběhne už 27. března.

Počet jihokorejských turistů v Česku klesl na pětinu proti době před covidem

Cesty se zúčastnili zástupci Prague City Tourismu nebo Křišťálového údolí v Libereckém kraji. Nechyběli ani představitelé cestovních kanceláří například z Liberty International, Kompas, Euroscop – Golden Prague či DIR Bohemia či provozovatelé hotelů jako třeba Four Seasons Prague, Jan Hotels, CPI group či Mozart hotel Prague.

„Roadshow Discover Czechia jsme uspořádali od 10. do 17. ve čtyřech nejdůležitějších jihokorejských městech Daeg, Gwangj, Busan a Soul. Pro 17 českých firem jsme připravili dva workshopy s korejskými partnery. Akce se zúčastnil český velvyslanec Gustav Slamečka, viceprezident Korean Air a čelní představitelé hlavních cestovních kanceláří a tour operátorů v Jižní Koreji, jako jsou Yellow Balloon Tour, Very Good Tour či Naeil Tour. Velký díky za úspěšný event patří řediteli našeho zahraničního zastoupení v Jižní Koreji Michalu Procházkovi,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.

„Velký zájem o roadshow svědčil o tom, jak velký význam má pro podnikatele z Česka Jižní Korea včetně tamních turistů, kteří bývají bonitnější. V loňském čtvrtém čtvrtletí roku k nám hostů z Jižní Koreje přijelo ve srovnání se situací před pandemií covidu-19 jen 20 %. Pro návrat cestovatelů z východní Asie je spuštění přímých letů Praha – Soul naprosto zásadní,“ dodává Herget.

Kampaň propaguje české sklo i jídlo

Od 27. března 2023 má Korean Air začít napřímo létat mezi Českem a Jižní Korejí třikrát týdně, v hlavní sezóně dokonce čtyřikrát za týden. Podle Letiště Praha patří obnovení dálkového spojení k nejvyšším prioritám. „Jde o důležitý milník nejen na cestě k obnově provozu a návratu k číslům z roku 2019, ale také v rámci budování sítě přímých linek do Asie. Korea se řadí k trhům s nejvyšší poptávkou z regionu Asie,“ říká předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos.

Roadshow připomnělo sklo jako tradiční český umělecký produkt, který je ideálním suvenýrem z cesty.

Návrat turistů do Česka podpoří také kampaň Bohemian Rhapsody. Obyvatelé Jižní Koreje se z ní mimo jiné dozví o kultuře v Česku, ale také o pražských střechách, českém sklu, získají tipy na gastronomické zážitky nebo zámecké ubytování v Praze. Nechybí však informace o Křišťálovém údolí v Libereckém kraji nebo o Plzni. To vše s možností získat do letošního 20. května letenky Praha – Soul se zvýhodněním 5 %, slevy na kartu návštěvníka Prahy, tzn. Prague Visitors Pass, či vybrané služby pro turisty s benefitem.

Jak pokračuje tradice výroby skla v Křišťálovém údolí? Přečtěte si více o epicentru sklářských řemesel

Jeden šťastlivec vyhraje letenku s Korean Air do celého světa. „Společně s Letištěm Praha a agenturou CzechTourism jsme poslední měsíce koordinovali marketingové aktivity tak, abychom znovu mohli v Praze přivítat turisty z Asie, kteří v metropoli poslední dva roky chyběli. V rámci marketingových aktivit jsme také navázali spolupráci s korejskými influencery, kteří přiletí prvním inauguračním letem, a prostřednictvím nich představíme tamnímu publiku například kartu Prague Visitor Pass,“ uzavírá předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

Celá roadshow v Jižní Koreji byla financována z projektu ekonomické diplomacie PROPED, který se realizoval ve spolupráci Ministerstva pro místní rozvoj a Ministerstva zahraničních věci České republiky.

• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas | Doprava, logistika

Doporučujeme