Rostoucí spotřeba česneku v Japonsku

Trh s česnekem, kořením a ochucovadly vyrobenými z česneku od začátku koronavirové krize prudce vzrostl. Důvodem je zaměřeni spotřebitelů na zdraví prospěšné účinky této potraviny.

Navíc v Japonsku stále rozšířené nošení masek spolu s prací z domova zmírnily obavy Japonců z „česnekového dechu“. Data japonské společnosti Intage zabývající se průzkumem trhu ukazují, že trh s kořením obsahující strouhaný, práškový a plátkový česnek, se od začátku pandemie rozšířil.

Ilustrační fotografie

Jeho prodej dosáhl loni přibližně 8,7 mld. jenů (zhruba 65 mil USD), což představuje narůst o 34 % ve srovnaní s rokem 2019. Společnost S&B Foods, která obchoduje s velkým množstvím česnekových výrobků, provedla průzkum, v němž se zákazníků ptala, proč od začátku pandemie konzumují více česneku.

Při možnosti vice odpovědi zákazníci nejčastěji vybírali varianty: „pro zvýšení imunity“, dále „protože vařím více jídel s použitím česneku“ a „protože se mi prodloužil čas strávený doma a už se nebojím zápachu“. Společnost S&B Foods spustila 10. dubna speciální stránky s názvem Víkendový česnekový klub zaměřené právě na česnek.

ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě

Zástupce společnosti k tomu uvedl: „Vzhledem k tomu, že v budoucnu bude stále vice lidi sundávat masky, bude se spotřeba česneku přesouvat na víkendy, kdy se lidé nebudou obávat zápachu. Stránky také obsahuji spoustu receptů na přípravu česnekových jídel nebo například dotazník, v němž si mohou zákaznici otestovat úroveň své „lásky k česneku“.

Autorka: Irena Leopoldová, zemědělská diplomatka, velvyslanectví ČR v Tokiu. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Teritorium: Asie | Japonsko | Zahraničí

Doporučujeme