Navíc v Japonsku stále rozšířené nošení masek spolu s prací z domova zmírnily obavy Japonců z „česnekového dechu“. Data japonské společnosti Intage zabývající se průzkumem trhu ukazují, že trh s kořením obsahující strouhaný, práškový a plátkový česnek, se od začátku pandemie rozšířil.
Jeho prodej dosáhl loni přibližně 8,7 mld. jenů (zhruba 65 mil USD), což představuje narůst o 34 % ve srovnaní s rokem 2019. Společnost S&B Foods, která obchoduje s velkým množstvím česnekových výrobků, provedla průzkum, v němž se zákazníků ptala, proč od začátku pandemie konzumují více česneku.
Při možnosti vice odpovědi zákazníci nejčastěji vybírali varianty: „pro zvýšení imunity“, dále „protože vařím více jídel s použitím česneku“ a „protože se mi prodloužil čas strávený doma a už se nebojím zápachu“. Společnost S&B Foods spustila 10. dubna speciální stránky s názvem Víkendový česnekový klub zaměřené právě na česnek.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Zástupce společnosti k tomu uvedl: „Vzhledem k tomu, že v budoucnu bude stále vice lidi sundávat masky, bude se spotřeba česneku přesouvat na víkendy, kdy se lidé nebudou obávat zápachu. Stránky také obsahuji spoustu receptů na přípravu česnekových jídel nebo například dotazník, v němž si mohou zákaznici otestovat úroveň své „lásky k česneku“.