Rostoucí zájem o domácí produkci vína v Číně

Dle serveru Vino-joy, který se zaměřuje na čínský a asijský trh s vínem, ukázaly letošní oslavy čínského nového roku, že se čínští spotřebitelé začínají svými preferencemi obracet k domácím vínům.

Mnozí z čínských vinařů zaznamenali začátkem letošního roku významný meziroční narůst prodejů, které se čím dál častěji realizují prostřednictvím e-commerce.

Ilustrační fotografie

Kvalita čínských vín se zvyšuje a čínská vláda loni schválila program rozvoje vinařských kapacit v provincii Ning-sia, který má z regionu vybudovat vinařskou oblast schopnou konkurovat francouzskému Bordeaux. Podle tohoto plánu by měla oblast do roku 2035 produkovat 600 milionů lahví vína v hodnotě 3,12 miliardy USD.

Preference domácí produkce je však momentálně v Číně širším trendem, který ovlivňuje nejen trh s vínem a potravinami. V čínské společnosti se projevuje nostalgie po tradiční čínské kultuře, ale i poměrně nedávné revoluční a budovatelské době, jejíž specifické estetické prvky bývají využívány v marketingu. Tato strategie je cílená zejména na generaci Y (mileniály) a generaci Z.

Statistiky China Chamber of Commerce for Import and Export of Foodstuffs, Native Produce and Animal By-Products ukazují, že v roce 2021 činil čínský dovoz vína 424 milionů litrů (-1,36 % meziročně) a dosáhl hodnoty 1,69 miliardy USD (-7,39 % meziročně).

Autor: Ondřej Plaček, zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Pekingu. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme