Mnozí z čínských vinařů zaznamenali začátkem letošního roku významný meziroční narůst prodejů, které se čím dál častěji realizují prostřednictvím e-commerce.
Kvalita čínských vín se zvyšuje a čínská vláda loni schválila program rozvoje vinařských kapacit v provincii Ning-sia, který má z regionu vybudovat vinařskou oblast schopnou konkurovat francouzskému Bordeaux. Podle tohoto plánu by měla oblast do roku 2035 produkovat 600 milionů lahví vína v hodnotě 3,12 miliardy USD.
Preference domácí produkce je však momentálně v Číně širším trendem, který ovlivňuje nejen trh s vínem a potravinami. V čínské společnosti se projevuje nostalgie po tradiční čínské kultuře, ale i poměrně nedávné revoluční a budovatelské době, jejíž specifické estetické prvky bývají využívány v marketingu. Tato strategie je cílená zejména na generaci Y (mileniály) a generaci Z.
Statistiky China Chamber of Commerce for Import and Export of Foodstuffs, Native Produce and Animal By-Products ukazují, že v roce 2021 činil čínský dovoz vína 424 milionů litrů (-1,36 % meziročně) a dosáhl hodnoty 1,69 miliardy USD (-7,39 % meziročně).