Ministerstvo ve svém rozhodnutí specifikuje subjekty, které jsou povinny podávat informační přiznání v rámci druhého pilíře na základě rozhodnutí vlády č. 142 z roku 2024, jímž byla zavedena doplňková daň pro nadnárodní podniky.
Zjednodušeně řečeno, informační výkaz je součástí systému podávání zpráv, který slouží k určení, jak se pravidla druhého pilíře Spojených arabských emirátů uplatňují na velké nadnárodní skupiny a jejich subjekty působící v této zemi. Nejnovější rozhodnutí nezavádí novou doplňkovou daň. Místo toho vyjasňuje, které subjekty mají povinnost předkládat informace požadované v rámci stávajícího režimu.
ExportMag.cz: Světlo poví příběh o Evropě. Decoled chystá nový projekt
Na základě tohoto rozhodnutí musí Federálnímu daňovému úřadu (Federal Tax Authority) podat informační přiznání podle Pilíře 2 (Pillar Two Information Return) tři kategorie subjektů.
Jedná se o každý subjekt nadnárodní skupiny (Constituent Entity) se sídlem v SAE, s výjimkou investičních subjektů; dále o každý společný podnik (Joint Venture) a dceřiný subjekt společného podniku (Joint Venture Subsidiary) se sídlem v SAE; a také o každý subjekt bez daňové jurisdikce (Stateless Constituent Entity), který je reverzním hybridním subjektem (Reverse Hybrid Entity) založeným podle právních předpisů SAE.
Subjektem nadnárodní skupiny (Constituent Entity) se obecně rozumí subjekt, který je součástí skupiny nadnárodních podniků, na kterou se vztahuje rámec Pilíře 2. Zahrnutí společných podniků a jejich dceřiných společností znamená, že povinnost podávat hlášení se neomezuje pouze na hlavní společnosti v rámci konvenční korporátní struktury nadnárodní skupiny.
