Úřad má firmám pomoci získat potřebná povolení a licence, ale také zkoumat možné dopady nových technologií. Bude mít také pravomoc v krajním případě projekt zcela zastavit, pokud bude narušovat zásady soukromí či bude jinak nebezpečný.
„Tento úřad bude moci snížit míru bezohlednosti, s níž jsme se setkali dříve,“ řekl za vedení města Norman Yee. „Firmy prostě přišly a spustily projekt, aniž by se obtěžovaly komunikovat s městem,“ doplnil Yee. Zároveň dodal, že nový úřad sníží míru byrokratické zátěže pro podnikatele.
Podle webu Engadget.com je také pravděpodobné, že do kompetencí úřadu bude spadat i monitoring dopadů automatizace a bude moci navrhovat pokuty. Plán také počítá se zapojením veřejnosti. Občané budou mít 30 dní na podání připomínek předtím, než o novém projektu bude hlasovat vedení úřadu.
San Francisco má s nástupem technologických novinek špatné zkušenosti. Před několika lety se v něm objevily tisíce elektrických koloběžek, které na mnoha místech ucpaly ulice. Jejich provozovatelé Lime, Bird a Spine přitom jejích umístění a provoz nedomluvili s místní samosprávou. Na jaře loňského roku se městu podařilo schválit regulační opatření a od května je pro provoz nových koloběžek nutné povolení.
S problémem neregulovaných koloběžek v ulicích se potýká i Praha. Začátkem října magistrát oznámil, že vypoví memorandum o spolupráci s firmou Lime. Podle náměstka primátora Adama Scheinherra (Praha Sobě) společnost nedodržuje podmínky, které jsou v memorandu uvedeny.
Scheinherr také kritizuje obsah dokumentu, který schválilo minulé politické vedení metropole. Jednotlivé body jsou podle něj příliš benevolentní. Firma chce městu navrhnout novou, komplexnější dohodu.
Lime v Praze provozuje 1500 sdílených koloběžek a za rok fungování zprostředkovala milion jízd. Globálně pak firma uskutečnila 100 milionů jízd.
Převzato z webu Euro.cz. Autor: Adam Krupa