Výrobci nápojů budou muset nově informovat o množství cukru na přední straně lahví. Nařízení má širokou podporu veřejnosti. V průzkumu se pro zákaz reklam vyslovilo více než 70 procent dotázaných. Podle singapurského ministra zdravotnictví Edwina Tonga jde jen o první kroky ve válce s obezitou a cukrovkou. „Snažíme se najít opatření, která jsou dlouhodobě udržitelná,“ řekl Tong. Cílem je nejen změna návyků spotřebitelů, ale také výrobců.
Zároveň Singapur zvažuje zavedení drastičtějších kroků, jako je povinné cvičení nebo celoplošný zákaz pití sladkých nápojů. Cílem kampaně má být snížení nákladů na zdravotnictví. Singapur se totiž potýká se stárnutím populace a s tím spojenými vyššími výdaji. V současnosti trpí cukrovkou v Singapuru každý sedmý dospělý.
Podle zdroje www.euro.cz/udalosti/valka-s-cukrovkou-singapur-zakaze-reklamu-na-slazene-napoje-1470289
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Singapur.