Škoda hledá místo pro novou továrnu. Karoq by se mohl vyrábět v Srbsku

Škoda Auto sice vyrábí rekordní množství aut, ale zvládla by ještě víc. Kapacity současných továren nejsou dostačující. Škodovka se také musí připravit na výrobu řady elektromobilů.



Nejpravděpodobněji bude nová továrna stát v Srbsku, kde by se měl vyrábět Karoq spolu se Seatem Ateca.

Škoda řeší problém s nedostatečnou kapacitou svých továren. Poptávka po segmentu SUV totiž stále roste, a navíc se naše domácí automobilka musí začít připravovat na výrobu elektromobilů. Problém ale je v tom, že svá auta v současnosti nestíhá vyrábět a navíc chce také expandovat na nové trhy, což se stávající výrobní kapacitou není možné. Proto hledá místo pro novou továrnu.

Podle britského Autocaru jsou ve hře čtyři lokality ve východní Evropě. Automotive News Europe pak upřesňuje, že hlavním favoritem je Srbsko a srbská média píší o tom, že by se v takové továrně měly vyrábět modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Ty se aktuálně vyrábí v Kvasinách a jejich přesun by uvolnil kapacitu pro výrobu Volkswagenu Passat, který se v Kvasinách začne vyrábět od roku 2023.

Srbský web Novosti uvádí, že právě v roce 2023 se má v chystané nové továrně začít naplno vyrábět, podle Automotive News Europe se tak má stát „po roce 2022“. Srbsko je nejpravděpodobnější variantou pro novou výrobu nejen kvůli tomu, že už tam jedna továrna je a funguje (působí zde Fiat), ale také proto, že tato země nabízí levnou pracovní sílu v dostatečném množství. Bernhard Maier, šéf Škody, pak na autosalonu v Ženevě novinářům řekl, že pro Škodu je výběr nové lokality pro novou továrnu hodně náročný. Musí si nejprve nechat zpracovat řadu analýz a zjistit, kde bude výroba pro celý koncern nejen nejekonomičtější, ale kde bude zároveň zaručena odpovídající kvalita. Rozhodnuto by mělo být nejpozději do léta letošního roku. 

Pro představu, Škoda jen za rok 2018 prodala 150 000 kusů modelu Karoq. A to šlo o jeho první celý rok na trhu. Jak píše Autocar, Maier přiznal, že číslo mohlo být klidně o 100 000 kusů vyšší, kdyby automobilku neomezovaly nedostatečné výrobní kapacity. V loňském roce se tak i kvůli těmto problémům zastavila celková výroba mladoboleslavské značky na 1,2 milionech kusů, ale podle Maiera by v případě rozšíření výrobních kapacit mohla Škoda dosáhnout i dvou milionů vyrobených vozů.

Škoda v současné době svá auta vyrábí jak v Česku, tak na Slovensku, na Ukrajině, v Rusku, v Kazachstánu nebo v Indii.

Převzato z webu Autobible.cz. Autor: Zdeňka Němcová

• Teritorium: Evropa | Srbsko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Automobilový průmysl

Doporučujeme