Společnost Voltia vyrábí elektrické dodávky v Trnavě, další kapacity má ve Francii a jedná o výrobě také ve Velké Británii. Dodávka Voltia má při své kompaktní velikosti a dvojnásobnému objemu přepravního prostoru v porovnání s ostatními elektrickými vozidly ve své kategorii nosnost 580 kg a dojezd až 200 km na jedno nabití baterie. Za cenu, která může konkurovat naftovým dodávkám srovnatelné velikosti.
„Naší motivací je, aby byla elektromobilita dostupná všem,“ zdůraznil spoluzakladatel a jednatel společnosti Voltia Juraj Ulehla. „Dodávka Voltia byla navržena tak, aby byla nejen ekologická, ale také efektivní a od okamžiku uvedení na trh v roce 2017 byla tím správným nástrojem, jak zákazníkům snížit celkové provozní náklady,“ doplnil.
Upravená dodávka poskytuje rozšířený úložný prostor 8 metrů krychlových. To znamená, že zdvojnásobuje jeho současnou kapacitu. Klienti mohou navíc využívat výhody standardní záruky společnosti Nissan.
Jak jste se k zakázce v Paříži dostali?
Skupina DPD, pod kterou patří i francouzský Chronopost, je naším zákazníkem ve více zemích. Tato zakázka přišla i díky mimořádně vysoké spokojenosti a referenci z ostatních dceřiných společností skupiny DPD.
Na jakých trzích už jste uspěli?
V současné době působíme v 11 zemích Evropy a rozšiřujeme se dále. Věřím, že v prvním kvartálu 2020 získáme další tři země. Našimi nejsilnějšími trhy jsou Francie a Velká Británie, máme ale řadu klientů i v Česku a na Slovensku, kde DPD a Slovenská pošta s našimi dodávkami doručuje bezemisně. Voltii najdete také v Polsku, Holandsku nebo Rakousku. Největší zájem evidujeme ve velkých městech, v Londýně, Paříži, Marseille, Dortmundu či Kyjevu.
Přestavujete vozy Nissan. Lze toto řešení uplatnit i na jiné vozy?
Aktuálně pracujeme s nissany, protože jsou vysoce kvalitní a jejich vlastnosti je předurčují, aby ovládly trh s elektrickými vany/dodávkami. S naší úpravou se stávají nejefektivnějšími elektrickými dodávkami na trhu. Předtím jsme vyráběli elektrické dodávky z dieslových Jumperů. Budoucnost může přinést zase něco jiného. Naší úlohou je nacházet nejefektivnější řešení pro naše klienty.
V čem je vaše řešení levnější/výhodnější než sériově vyráběné elektromobily, případně srovnatelné dodávky se spalovacím motorem?Naše řešení je ideální, protože jsme cenou a provozními náklady nejefektivnější ze všech elektrických dodávek na trhu – dokážeme z malé udělat velkou a tím konkurovat nejlevnějším dieselovým dodávkám. To je zvlášť zajímavé pro kurýrní služby, které doručují velké množství balíků i kvůli obalům a zabezpečení zboží. U elektrických aut je cena stále poměrně vysoká a cenové rozdíly mezi vozy s 3,5t a 2,2t jsou propastné.
Co se týká spalovacích motorů, tak i kdybychom zapomněli na to nejdůležitější, jako jsou emise, hluk, zápach, tak se už dnes dá konečně hovořit o ekonomických úsporách. Na palivu a údržbě se dá ušetřit tolik, že rozdíl v ceně i bez dotace se zákazníkovi vyrovná za 6 let a další roky šetří až 60 % oproti spalovacímu autu. Samozřejmě dotace tento čas dokážou výrazně zkrátit. Přičemž záruku na baterii máte 8 let a výzkumy ukazují, že vydrží i mnohem déle. Vyvinuli jsme kalkulačku TCO (total cost ownership), která dokáže velmi přesně porovnat celkové provozní náklady dieselových a elektrických vozidel.
Kolik vozů jste do dnešního dne přestavěli a jaké jsou vaše možnosti do budoucna?
Voltia dodávek jsme doposud vyrobili 500 kusů, ale s rostoucím zájmem už třetí rok po sobě zvyšujeme naše výrobní kapacity o 400 procent. Pracujeme s partnery ve dvou výrobních závodech. V roce 2020 jsme připraveni dodat až 10 000 kusů dodávek.
Na Slovensku byl schválen nový systém dotací na elektromobily, které budou patřit k nejvyšším na světě. Jak to pomůže vašemu byznysu a elektromobilitě obecně?
Slovensko připravuje dotaci na elektrická vozidla ve výši 8000 eur a plug-in hybrid vozidla ve výši 5000 eur s předpokládaným celkovým rozpočtem 5 milionů eur. S očekávaným spuštěním dotačního schématu v prosinci 2019 pozorujeme již dnes zvýšený zájem i ze Slovenska.
Převzato z webu Euro.cz. Autor: František Novák, foto: Voltia.