Mladé nápadité firmy se letos mohou hlásit do 15. května. Nejlepší projekty vybere porota složená ze zkušených podnikatelů, investorů, manažerů a novinářů. Slavnostní vyhlášení proběhne 20. září v CAMP Praha.
Soutěž Vodafone Nápad roku již 14 let funguje jako odrazový můstek pro české podnikatele se světovými ambicemi. Loňský ročník například vyhrál startup SprayVision Petra Jahna, jehož řešení během pouhých dvou let od založení začaly používat největší světové firmy v oblasti barev a lakování. Díky soutěži tým SprayVision získal investici 15 milionů korun a úspěšně pokračuje v zahraniční expanzi. I bez možnosti cestovat se mu povedlo uskutečnit první zakázky v USA, dodat technologie do BMW nebo jednomu z největších výrobců nárazníků Plastic Omnium a aktuálně probíhají jednání s automobilkou Tesla.
„Jen v loňském roce se soutěže zúčastnilo 171 projektů, za třináct uplynulých ročníků jich už bylo celkem 1975. Ani náročné koronavirové období nezlomilo odhodlání českých podnikatelů a nevzalo jim chuť přicházet na trh s novými projekty. Je radost každý rok pozorovat zrod nových ambiciózních týmů a inovativních technologických firem, o jejichž mezinárodních úspěších v dalších letech budeme číst v novinách,“ uvádí zakladatel soutěže Martin Kešner.
Po uzávěrce přihlášek a jejich pečlivém posouzení bude zveřejněno 30 nejlepších projektů, z nichž bude 4. června vybráno 10 finalistů. Nejlepší desítka pak v červnu absolvuje Mentoring Day nabitý cennými radami a zkušenostmi odborníků. Přihlášené startupy také dostanou šanci zaujmout a přesvědčit potenciální investory. Během 13 ročníků soutěže se to díky inovativním nápadům a šikovnosti povedlo již řadě týmů – do jednotlivých projektů bylo zainvestováno celkem 276 milionů korun.
„Vodafone se celým svým podnikáním snaží přispět k lepší budoucnosti nás všech, díky technologiím, které svým zákazníkům poskytuje. Ale pouze kreativita lidí, jejich nápady a um s nimi dokážou dělat zázraky a posouvat celou společnost vpřed. Proto i letos moc rádi podpoříme odvážné mladé lidi a jejich projekty,“ říká Barbora Kožíšková, ředitelka pro značku Vodafone.
O úspěchu projektu v soutěži nerozhoduje pouze nápad samotný, ale především jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál budoucího růstu. Pravidla soutěže a další informace najdete na stránkách www.napadroku.cz.
O soutěži
Soutěž Vodafone Nápad roku každoročně hledá mladé a nadějné podnikatele v České republice a na Slovensku, přičemž zúčastnit se mohou jakékoliv firmy mladší než dva roky. Byla založena roku 2007, což z ní činí nejstarší soutěž svého typu u nás. Kromě finančních a věcných cen (celkem za téměř 13 milionů korun) účastníci získávají také mentoring v oblasti byznysu, financí či práva ze strany zkušených podnikatelů a odborníků, možnost zaujmout potenciální investory či partnery a v neposlední řadě i pozornost médií.
Redakčně upravená tisková zpráva