Spotřebitelské trendy v oblasti potravin a nápojů v Británii a další novinky ze sektoru potravinářství

Společnost Tate & Lyle, přední světový dodavatel potravinářských a nápojových řešení a přísad, představila šest klíčových trendů, které dnes ovlivňují inovace spotřebitelských produktů na trhu s potravinami a nápoji.

Spotřebitelé dnes od výrobců svých oblíbených značek očekávají více a předpokládají, že budou nabízet nejen zdravější a chutnější výrobky, ale také takové, které byly vyrobeny odpovědným a udržitelným způsobem.

Ilustrační fotografie

Trendy jsou následující:

  • Transparentnost: stále více spotřebitelů vyhledává zdravé potraviny a nápoje, kterým mohou důvěřovat, a chtějí znát složení těchto výrobků.
  • Rostlinné produkty: spotřebitelé se zaměřují na zdraví a udržitelnost a volí výrobky, které jsou lepší pro ně i pro planetu.
  • Snížení obsahu cukru: spotřebitelé hledají způsoby jak zůstat zdraví. Jedním z doporučení, jak dosáhnout lepšího zdraví, je snížit množství cukru ve stravě.
  • Zdraví střev: spotřebitelé na celém světě nepřijímají dostatek vlákniny. Vláknina pomáhá podporovat zdraví střev a spotřebitelé se zajímají o to, aby jí ve své stravě přijímali více.
  • Pohodlí: Spotřebitelé jsou digitálně propojení a nemají čas, takže u výrobků, které kupují, včetně potravin a nápojů, hledají snadnost a efektivitu.
  • Svačiny „Better-for-you“: svačiny jsou důležitou součástí jídelníčku; spotřebitelé však dávají přednost svému zdraví. Svačinové výrobky typu „Better-for-you“ jsou jasnou volbou, jak uspokojit zdravotní nároky spotřebitelů. Skládají se z potravin s nízkým obsahem soli, tuku a cukru, ale s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny.

Obchodníci s potravinami v UK zaostávají v rozvoji elektronického obchodování

Průzkum mezi 34 největšími britskými velkoobchodníky s potravinami ukázal, že toto odvětví zaostává za ostatními odvětvími v oblasti rozvoje elektronického obchodování.

Stavebnictví zažívá v Británii po pandemii boom. V čem jsou šance pro české firmy?

Z nového průzkumu, který provedly společnosti Mirakl a Foodservice Online ve spolupráci s Federací velkoobchodních distributorů v UK, vyplynulo, že ačkoli si všichni velcí velkoobchodníci uvědomují význam elektronického obchodování pro budoucnost svého podnikání, pouze polovina z nich vyčlenila zvláštní rozpočet na rozvoj potřebných technologií. Průzkum také zjistil, že 31 % velkoobchodníků s potravinami v současné době nemá řešeno personální zajištění elektronického obchodování v rámci celé firmy. Pouze 5,9 % respondentů uvedlo, že zaměstnávají specializovaný tým pro elektronické obchodování.

Autoři: Paul Wilkins a Tibor Angyal, místní zástupci ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Londýně. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Obchod | Potravinářský průmysl

Doporučujeme