Jako v minulém roce jde o projekt ekonomické diplomacie Zastupitelského úřadu ČR Abú Dhabí ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství a jeho cílem bylo dostat česká vína na místní náročný trh.
Původní nápad vznikl v loňském roce během incomingové mise nákupčích vína a someliérů do ČR. Již měsíc po samotné akci tak mohli návštěvníci festivalu ochutnat jedny z nejlepších českých vín přímo v Abú Dhabí. Díky velkému úspěchu a reakcím návštěvníků i profesionálů z oboru se po roce dalších jednání podařilo zajistit první objednávku českých vín do SAE.
ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí
Letošní ročník nebyl pouze prezentací českého vína, ale i slavnostním zahájením jeho prodeje na místním trhu. Návštěvníci mohli během profesionálně řízených degustací ochutnat, co si mohou v kamenných obchodech v Abú Dhabí již od následujícího týdne koupit. Samozřejmě si mohli také víno zakoupit na místě k přímé konzumaci a vychutnání během mnoha vystoupení místních kapel a hostů. Během letošního ročníku se představili navíc dva vinaři, kteří zaslali své vzorky k prezentaci.
Během degustací se na stánku objevili nákupčí a someliéři ze známých místních podniků, jako například z restaurací Asia Asia, LPM, Zuma, Coya, LSB, Central anebo z řetězců hotelů Millennium, Marriott a Hyatt. Po úspěšném umístění vína do obchodů tak přichází další úkol, a to najít česká skvělá vína na menu místních restaurací.