Cílem je zjednodušit proces objednání topenářské firmy pomocí aplikace tak, aby zabíral co nejméně času. Připomínat má podle Muchy objednávku jídla na internetu. Skupina Enern má ostatně zkušenosti s finacováním projektů typu Dáme jídlo či Slevomat.
„Topenářství beru jako královské řemeslo, které vyžaduje nejen manuální zručnost, ale i odborné znalosti a velkou všestrannost,“ vysvětluje zakladatel firmy Topíte.cz Daniel Helcl důvod, proč se rozhodl digitalizovat právě byznys kolem rozvodů tepla v domácnostech a kancelářích. Sám do projektu vložil miliony.
Získanými penězi bude společnost financovat hlavně vlastní vývojářský tým. Ten vytvoří zastřešující platformu pro komunikaci s řemeslníky. Následně do aplikace zahrne také služby přidružené k topenářství, například instalatérství nebo kominictví. Peníze pro pokračování rozvoje má firmě zajistit další kolo financování, pro které hledá nové společníky.
„Řemeslníci pracují často jako jednotlivci nebo v menších skupinách, a tak nemají kapacitu pouštět se do něčeho tak velkého, jako je digitalizace jejich služby,“ vysvětluje Helcl důvody, proč v Česku obdobný nápad doposud nevznikl.
Například v Kalifornii se digitalizace služeb podařila firmě ServiceTitan, která zastřešuje jednotlivé řemeslníky. Postupně získala padesát tisíc stálých zákazníků a její hodnota přesáhla 1,65 miliardy dolarů.
Převzato z webu E15.cz. Autor: Michal Tomeš