Stát zavádí novou službu nazvanou konzulární ombudsman

Jak bude služba fungovat? „Na speciální telefonní lince či emailové adrese budeme reagovat na podněty občanů, kde máme nedostatky a jak naši pomoc ještě vylepšit,“ představil novinku ministr zahraničních věcí Tomáš Petříček. „Lidé píší podněty na sociální sítě ministerstva, stovky dotazů dostávám různými cestami i já osobně. Rádi pomůžeme v maximální míře, ale dotazy i podněty se musí dostat do ruky přímo odborníkům. A ti nesedí u sociálních sítí, budou dostupní skrze tyto kontakty,“ dodal.

Čeští občané, kteří se dostanou v zahraničí do potíží, budou mít od nynějška k dispozici další formu pomoci. Ministerstvo zahraničních věcí spouští od 1. srpna novou službu, takzvaného konzulárního ombudsmana.



Telefonická linka konzulárního ombudsmana (včetně předvolby při volání ze zahraničí) je +420 224 182 554. Emailová adresa je konzularni.ombudsman@mzv.cz

Nebude se jednat o náhradu konzulární pomoci českých zastupitelských úřadů. Jde skutečně o ombudsmana, to znamená prostředek na řešení podnětů občanů a námětů na zlepšení státních služeb. Například tedy bude možné oslovit ombudsmana tehdy, pokud nebude turista nebo exportér spokojen s přístupem konkrétního pracovníka.

„V případě, že občan bude mít pocit, že se ocitl v situaci, kterou není standardními postupy uvedenými na našem webu schopen uspokojivě vyřešit, nebo se s námi bude chtít podělit o námět, kterým by bylo možné českou konzulární službu vylepšit, zvedne telefon, nebo napíše email, na ministerstvu ho vyslechne odborník a poradí mu, jak situaci řešit,“ vysvětlil ředitel konzulárního odboru ministerstva Pavel Pitel.

Testovací provoz služby vyhodnotí ministerstvo zahraničích věcí na konci letošní turistické sezony, tedy v druhé polovině září. Pokud se nový projekt osvědčí, zůstane v paletě státních služeb natrvalo.

Redakčně upravená tisková zpráva ministerstva zahraničních věcí




• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas | Služby