Přes 36 milionů korun během 4 let investoval Středočeský kraj do zvýšení konkurenceschopnosti 143 malých a středních podniků z regionu. Podpora směřovala na vylepšení služeb, produktů i komunikace. Program inovační a kreativní vouchery je administračně jednoduchá, rychlá, a hlavně přínosná dotace.
Z důvodu současné ekonomické situace způsobené pandemií koronaviru prošly oba programy oproti minulým výzvám významnou změnou. Míra podpory se navýšila ze 75 % na 85 %. Příjem žádostí probíhá přes on-line rozhrání a žadatel musí prezentovat svůj projekt před hodnotící komisí (osobně nebo formou videokonference). Doba realizace projektu byla prodloužena z 8 na 12 měsíců od podání žádosti.
„Především v této kritické době patří podpora vědecko-výzkumných aktivit a inovačního podnikání v kraji k prioritním oblastem,“ říká Jaroslava Pokorná Jermanová, hejtmanka Středočeského kraje. „Jsem ráda, že se nám i díky inovačním a kreativním voucherům daří pomáhat zavedeným firmám i začínajícím podnikatelům, např. start-upům, zvýšit jejich šance na úspěch a rozvíjet tak inovační potenciál Středočeského kraje i České republiky.“
„Inovační voucher bych určitě doporučil všem firmám, ať to vyzkouší a hlavně se nebojí spolupracovat s výzkumníky. U nás v Česku jsou geniální nápady i lidé a my musíme najít způsob, jak s nimi spolupracovat,“ prohlásil Martin Jotov, jednatel středočeské firmy IQ Structures, světového lídra ve vývoji hologramů pro průmyslové využití. Zmíněným způsobem byla spolupráce založená na znalostech vědců z Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR, podpořená Středočeským inovačním voucherem. Ten umožňuje firmám plně se soustředit na podnikání, zatímco výzkumná organizace dodá služby potřebné pro inovace, které firma nemůže zajistit vlastními silami. Výše podpory činí až 500 000 korun.
Dobrý design dělá dobrý obchod
Využít služeb odborníků na komunikaci, architektů, designerů nebo fotografů a dopřát svému byznysu nový kabát můžete pomocí Středočeského kreativního voucheru. Vyberte si z více než 100 kreativců a zažádejte o příspěvek do 300 000 korun, který vám SIC pokryje z 85 %.
„I když máte výjimečný výrobek, nikdo se o něm nedozví, pokud ho neumíte zpropagovat. Jen myšlenka nestačí,“ říká Zlata Otavová, středočeská cukrářka, která na potravinářské výstavě v italském Rimini získala ocenění za unikátní produkt. Pro úspěšný byznys jí však chyběla kvalitní propagace. „Pomocí kreativního voucheru jsme si nechali připravit profesionální prezentaci naší firmy. Spolupráce s kreativním týmem zahrnovala návrh a tvorbu webových stránek včetně multimediální prezentace, návrh brandu – firemní logotyp, propagační materiál a obalový materiál na nově vyvinutý výrobek. To vše podle nejnovějších trendů designu a komunikace.“
Více informací naleznete na www.s-ic.cz
Redakčně upravená tisková zpráva SIC