Vybraní konzultanti by měli se zadavatelem podepsat krátkodobý kontrakt na zhruba 70 pracovních dní v období září 2024 až červen 2025. Termín pro podání přihlášek je 31. srpna.
Paralelně budou studie probíhat také v Řecku, Irsku, Itálii, Polsku a Španělsku. Bližší informace o projektu a podmínkách výběrového řízení najdete v následujícím textu.
Hodnocení podnikatelského prostředí v Česku
Publikace Subnational Business Ready in the European Union hodnotí podnikatelské prostředí a úroveň administrativy na místní správní úrovni v jednotlivých členských státech EU.
„Cílem je zvýšit povědomí účastníků o potřebě zkvalitnit podnikatelské prostředí na lokální úrovni a podpořit dialog mezi jednotlivými členskými státy, vládou a soukromým sektorem,” informují zástupci Světové banky.
Vytvoření prostředí, které pomáhá rozvoji podnikání, růstu podniků a tvorbě pracovních míst ve všech zemích EU a jejich jednotlivých regionech a městech, je důležitým nástrojem na podporu soukromého sektoru.
Výsledky prvního kola studií budou zveřejněny v září 2024. Týkalo se šesti členských států Unie – Bulharska, Chorvatska, Maďarska, Portugalska, Rumunska a Slovenska. Druhého kola se zúčastní Česko, Řecko, Irsko, Itálie, Polsko a Španělsko. Projekt je řízen Skupinou Světové banky a je realizován ve spolupráci s vládami jednotlivých zemí.
Co se od konzultantů očekává?
První konzultant se bude podílet na sběru dat pro téma komunální služby ve srovnávaných městech a zajišťovat kontrolu kvality dat. Zároveň bude spolupracovat s místními odborníky a podle potřeby poskytovat obecnou podporu projektu.
Podrobnější informace o projektu, tématech, jejich hodnocení a práci konzultanta I.
Jeho cílem má být rovněž spolupráce a experty, kteří přispívají daty do projektu, a s dalšími zúčastněnými stranami – včetně představitelů příslušných veřejných institucí i soukromého sektoru – a zajišťovat jejich podporu. Dalším úkolem bude kontrola překladů korespondence a dotazníkových nástrojů. Zúčastní se také projektových setkání a povede politický dialog, včetně konzultací se zástupci státu a místními tvůrci veřejných politik.
Zároveň bude mít na starosti přípravu podrobných vysvětlení, analyzujících shromážděné údaje a nastiňujících priority pro reformy v měřených oblastech.
Druhý konzultant provede průzkum a analýzu místních politických a regulačních otázek pro témata zahájení podnikání a jeho lokálního rozvoje.
Bude se opět podílet na sběru dat pro dané téma ve srovnávaných městech a zajišťovat kontrolu kvality dat. Zároveň bude spolupracovat s místními odborníky a podle potřeby poskytovat obecnou podporu projektu.
Podrobnější informace o projektu, tématech, jejich hodnocení a práci konzultanta II.
Jeho cílem má být rovněž spolupráce a experty, kteří přispívají daty do projektu, a s dalšími zúčastněnými stranami – včetně představitelů příslušných veřejných institucí i soukromého sektoru – a zajišťovat jejich podporu. Dalším úkolem bude kontrola překladů korespondence a dotazníkových nástrojů. Zúčastní se také projektových setkání a povede politický dialog, včetně konzultací se zástupci státu a místními tvůrci veřejných politik.
Zároveň bude mít na starosti přípravu podrobných vysvětlení, analyzujících shromážděné údaje a nastiňujících priority pro reformy v měřených oblastech.
Požadovaná kvalifikace pro oba konzultanty
- Vysokoškolské vzdělání v oboru právo, veřejná politika, ekonomie, obchodní administrativa nebo v oboru příbuzném.
- Schopnost samostatně pracovat a dodržovat příslušné termíny.
- Silné analytické schopnosti: výzkum, sběr a analýza dat
- Dobré komunikační schopnosti v ústním a písemném projevu v anglickém a českém jazyce
- Systematičnost, organizovanost a orientace na detail.
- Zájem o problematiku rozvoje soukromého sektoru.
- Předchozí zkušenost se sběrem dat nebo s prací na investičním klimatu v dané zemi je výhodou.
- Předchozí zkušenost s prací v sektoru veřejných služeb (nebo jeho znalost) je výhodou.