Tunel prošel nedávno kompletní rekonstrukcí a v rámci ověření funkčnosti požárně bezpečnostních zařízení ho pracovníci české firmy přijeli otestovat svou jedinečnou patentovanou metodou, která spočívá ve využití generátorů kouře. Série testů se na místě zúčastnili zástupci Spolkového dopravního úřadu (Bundesamt für Strassen – ASTRA), zastupitelé města Sachseln, a dále společnosti SISAG, HBI Haerter, NAY a Tunnelventilation.Pro. Zkoušek se zúčastnil i ekonomický specialista velvyslanectví ČR v Bernu Zdeněk Eliáš.
Každý test začal odpálením aerosolových náloží v zadní části vozu. Zhruba dvoumetrový plamen a následný oblak dýmu tak věrně, ale bezpečně demonstroval autohavárii s následným požárem přímo v tunelu. Kouřová a tepelná čidla následně aktivovala požární větrání a veliký oblak dýmu byl během pár minut odsán ventilací ven. Zkušební kouř je zdravotně nezávadný, nezanechává žádnou stopu, a proto se v uměle vytvořeném dýmu – aerosolu mohli všichni přítomní bez větších problémů pohybovat a provádět potřebná měření včetně dokumentace naměřených hodnot a výsledků.
Firmu K.B.K. fire si ke kouřovým testům pozvala již poněkolikáté švýcarská společnost Tunnelventilation.Pro, která se zabývá havarijní ventilací tunelů po celém světě. „Co se týče potřebného kouřového efektu a bezpečnosti je jejich patentovaná aerosolová metoda nejlepší na světě,“ soudí ředitel a majitel Tunnelventilation.Pro Petr Pospíšil, který je českým rodákem. Uvedl také, že další známá společnost, která pochází z Finska a také provádí kouřové testy tunelů, údajně nedosahuje ani z poloviny tak dobrých výsledků.
Společnost K.B.K. fire se zabývá projekční činností v oblasti zajišťování preventivní požární ochrany již 15 let. S ostravskou společností plánuje Velvyslanectví České republiky v Bernu spolupráci na projektu ekonomické diplomacie v roce 2020.
Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Bernu (Švýcarsko). Autor: Zdeněk Eliáš, ekonomický diplomat.