Veřejnost sympatizuje se společností Tesco poté, co supermarket veřejně prohlásil, že není připraven „přenést neospravedlnitelné zvýšení cen na zákazníky“.
Heinz uvedl, že ačkoli výrobní náklady a ceny surovin rostou, „úzce spolupracuje se společností Tesco“ a zůstává „přesvědčen o pozitivním řešení“ konfliktu dodavatelského řetězce.
Spor mezi společnostmi Tesco a Heinz bude pravděpodobně prvním z mnoha sporů mezi maloobchodníky a dodavateli, protože jak inflace, tak rostoucí životní náklady vyvíjejí tlak na výrobní náklady. Maloobchodníci se pochopitelně zdráhají přenést náklady na spotřebitele, výrobci se potýkají se sníženými maržemi – a to občas vede k patové situaci (jak bylo vidět na velkém nedostatku Marmite v roce 2016).
Stavebnictví zažívá v Británii po pandemii boom. V čem jsou šance pro české firmy?
Spotřebitelé mají podle analytiků spoustu možností, a pokud je maloobchodní zkušenost opravdu špatná, budou hlasovat nohama. Ale problémy s dodávkami během covidu a brexitu znamenaly, že britský spotřebitel si zvykl na nedostatek, takže je méně pravděpodobné, že bude z nedostatku vybraných produktů obviňovat maloobchodníka. Navíc počet věrných kupujících dané značky také meziročně klesá, přičemž zákazníci si uvědomují obrovské zlepšení kvality produktů privátních značek a jsou ochotni na ně přejít.