Za rychlou expanzí e-commerce ve Vietnamu zatím pokulhává dohled finančního úřadu a související výběr daní. Četné platformy elektronického obchodu zatím neposkytují žádné či dostatečné daňové informace.
Tuzemský e-commerce portál, který slouží pro hlášení údajů z elektronických obchodů finančním úřadům, má informace od asi 330 platforem, což je pouze zlomek z celkového množství.
Portál pro zahraniční dodavatele byl spuštěn teprve v březnu loňského roku, přičemž pouze 58 zahraničních dodavatelů se zaregistrovalo a plní své daňové povinnosti. Tento krok přispěl k příjmové straně státního rozpočtu částkou 150 mil. USD. Po novém lunárním roce, který se bude slavit v únoru 2024, se finanční úřad chystá přitvrdit.
ExportMag.cz: Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?
TikTok Shop, který byl spuštěn teprve minulý rok, razantně promluvil do žebříčků ve vietnamském e-commerce sektoru a dostal se před Lazadu, která byla druhou největší platformou hned za Shopee. Vzestup TikTok Shopu byl raketový a pouhé čtyři měsíce po uvedení na trh dosáhl 80 % příjmů dvojky na trhu, Lazady.
TikTok Shop vykázal během prvního pololetí tržby 679 mil. dolarů a prodal 117 milionů produktů, zatímco Lazada vykázala tržby 654 mil. dolarů s 117,5 miliony prodaných produktů. Shopee, jednička na trhu, měla tržby 2,5 mld. USD a 667 milionů prodaných produktů.
Zástupci společnosti TikTok zdůraznili jedinečnost ve schopnosti propojit zábavní obsah s obchodem. Objevování produktů podporovaných sociální povahou platformy utváří nový vzorec v chování spotřebitelů.