Tradice, jazyk i cena. Do českých lázní míří stále více Kazachstánců

České lázeňství patří k nejstarším a nejuznávanějším na světě a láká každým rokem také stále více Kazachstánců, kteří tu vyhledávají nejen kvalitní zdravotní péči, ale i klidné prostředí, kulturní blízkost a výhodný poměr ceny a služeb.

Zatímco v roce 2022 navštívilo Česko 10 393 Kazachů, v roce 2024 se již jednalo o 15 337 návštěvníků. Tradičně je největší zájem o Prahu, kterou navštívilo 9 a půl tisíce návštěvníků. Nicméně hned na druhém místě se umisťuje kraj Karlovarský s počtem návštěvníků kolem čtyř tisíc. Pobyty v lázních jsou často kombinovány s návštěvou dalších míst v Česku, což zvyšuje atraktivitu pobytu.

Ilustrační fotografie pítka u lázeňské kolonády
Ilustrační fotografie

Mezi hlavní důvody patří více než dvousetletá tradice českého lázeňství, které má hmatatelné léčebné výsledky. V posledních letech se však stále více zaměřují na inovativní metody, které kombinují tradiční lázeňské techniky s moderními postupy a technologiemi, jak je například ucelený systém léčení využívající virtuální realitu při rehabilitaci pacientů či využití unikátní radonové vody.

ExportMag.cz: Startup spojil zdravotní rehabilitaci, hru a virtuální realitu

Dalším z důvodů obliby českých lázní je zkušený personál, ať se již jedná o lékaře, fyzioterapeuty či balneology. Pozitivem je i příznivý poměr cena/výkon oproti jiným evropským zemím. Pro výběr českých lázní však mluví i další faktory, které jsou pro Kazachstánce důležité. Mezi ně můžeme řadit kulturní a jazykovou blízkost a přátelské vztahy mezi oběma zeměmi. Mnoho českých lázeňských zařízení zaměstnává rusky mluvící personál, což je dalším bonusem.

České prostředí je navíc vnímáno jako přátelské, bezpečné a klidné. Od loňska navíc funguje přímé spojení mezi Astanou a Prahou provozované kazachstánskou společností SCAT, bylo rozhodnuto o navýšení letů během letní sezony na čtyři spojení týdně.

Česko aktivně propaguje své lázně v Kazachstánu prostřednictvím různých marketingových a prezentačních aktivit. Například CzechTourism organizuje B2B workshopy a famtripy, na kterých se setkávají zástupci českých lázní s kazašskými cestovními kancelářemi a novináři.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Astaně (Kazachstán). Autorka: Markéta Pěčková, ekonomická diplomatka.
• Teritorium: Asie | Kazachstán | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Zdravotní a sociální služby

Doporučujeme